Μετὰ τὸ γραμμόφωνο, τὸ ῥαδιόφωνο, τὸν κινηματογράφο, τοὺς δίσκους βινυλίου, τὶς παντὸς εἴδους φωνοταινίες καὶ κασέττες, μετὰ τὰ μικρόφωνα καὶ τὰ μεγάφωνα, τὴν τηλοψία (τηλεόρασι), τὶς μαγνητοσκοπήσεις καὶ τοὺς ψηφιακοὺς δίσκους, τὸ διαδίκτυο εἶναι μία ἀκόμη σύγχρονη τεχνολογικὴ ἐφαρμογὴ ποὺ ἔρχεται νὰ συναντήσῃ τὸν χῶρο τῆς ἐκκλησίας καὶ νὰ προσφέρῃ τὶς ὑπηρεσίες του καὶ τὶς ἐπιδράσεις του, ὅποιες κι ἂν εἶναι αὐτές, θετικὲς ἢ ἀρνητικές. τὸ διαδίκτυο πλέον ἔχει μία σημαντικὴ καὶ δυναμικὴ παρουσία στὸν χῶρο τῆς ἐκκλησίας, καὶ τὰ ἐρωτήματα ποὺ προκύπτουν ἀπὸ τὴν χρῆσί του εἶναι πολλά. γίνεται σωστὴ χρῆσι τοῦ διαδικτύου ἀπὸ τὴν ἐκκλησία; πρέπει νὰ γίνεται χρῆσι τοῦ διαδικτύου ἀπὸ τὴν ἐκκλησία; τί εἰκόνα παρουσιάζει ἡ ἐκκλησία στὸ διαδίκτυο; οἱ πιστοὶ προβάλλουν τὴν πίστι τους ἢ τοὺς ἑαυτούς των; ποιός ἐκφράζει ἐπίσημα καὶ αὐθεντικὰ τὴν ἐκκλησία στὸ διαδίκτυο; ποιά πτυχὴ τῆς ἐκκλησίας πρέπει νὰ προβάλλεται στὸ διαδίκτυο; τὰ δόγματα; τὸ κονωνικό της ἔργο; τὰ πολιτιστικὰ στοιχεῖα; τὰ διοικητικὰ στοιχεῖα; ἐνημερώσεις καὶ εἰδήσεις; καὶ πολλὰ ἄλλα ἐρωτήματα ποὺ ἀκόμη δὲν ἔχουν ἀπαντηθῆ. κάποιος ποὺ δὲν ἀνήκει στὸν χῶρο τῆς ἐκκλησίας τί πληροφορίες ἀποκομίζει καὶ τί εἰκόνα σχηματίζει γιὰ τὴν χριστιανικὴ πίστι ἀπὸ τὴν παρουσία καὶ τὸ ὑλικὸ ποὺ ἔχουν στὸ διαδίκτυο τοπικὲς ἐκκλησίες, ναοί, μεμονωμένοι χριστιανοί, καὶ διάφορες ὁμάδες;
Καθὼς βρισκόμουν σὲ ἄλλον διαδικτυακὸ χῶρο στὸν ὁποιο συμμετεῖχα μόλις πρόσφατα, ἐσημείωσα ὅτι, ἂν καὶ στὸν χῶρο τοῦ διαδικτύου συμμετέχω μερικῶς ἀπὸ τὸ 2001 καὶ ἐνεργῶς ἀπὸ τὸ 2003, ἐκεῖ ἐνεγράφην μόλις προχθὲς καὶ ἔχω δημοσιεύσει μόνον δύο μηνύματα. τὸ νὰ τεμαχίζωνται τὰ κείμενά μου, γιὰ νὰ ἐξαχθοῦν συμπεράσματα ἀντίθετα ἀπὸ αὐτὰ ποὺ λέω, νομίζω ὅτι δὲν εἶναι οὔτε ἡ πιὸ σωστὴ συμπεριφορὰ οὔτε τὸ πιὸ κομψὸ καλωσόρισμα. προσέθεσα ἐπίσης ὅτι δὲν ἐνεγράφην ἐκεῖ γιὰ νὰ ἐμπλακῶ σὲ ἀντεγκλήσεις καὶ ἀντιπαραθέσεις, ἀλλὰ ἔχοντας τὴν ἐντύπωσι ὅτι εἶναι ἕνας χῶρος ἀνθρώπων ποὺ πρῶτα ἀπὸ ὅλα ἔχουν πίστι στὸν Κύριο, σέβονται τὸν λόγο του, πιστεύουν σ᾿ αὐτόν, καὶ χαίρονται νὰ συζητοῦν μὲ βάσι τὴν Βίβλο καὶ τὴν ἐκκλησιαστικὴ διδασκαλία. ἂν ὅμως εἶναι ἕνας χῶρος ποὺ ἀντὶ γιὰ τὰ ἀντικειμενικὰ κριτήρια τῆς Βίβλου καὶ τῆς πατερικῆς διδασκαλίας δεσπόζουν οἱ ὑποκειμενικὲς ἀντιλήψεις τοῦ καθενὸς γιὰ τὸ τί εἶναι σωστὸ καὶ γιὰ τὸ τί θὰ ἔπρεπε νὰ λέῃ ἡ ἐκκλησία, τότε προφανῶς ἔκαμα λάθος. προσέθεσα τέλος ὅτι κατόπιν αὐτοῦ θὰ δημοσιεύσω ἐκεῖ μόνον ἄλλα δύο μηνύματα σὲ ἄλλες συζητήσεις, τὰ ὁποῖα τὰ ἔχω ἤδη δρομολογήσει, καὶ ἀπὸ ἐκεῖ καὶ πέρα θὰ τὸ σκεφτῶ πολὺ ἂν θὰ ξανασυμμετάσχω σὲ ἄλλες συζητήσεις.