5. «Συμβολή» (ἐπιθεώρησις τυπικοῦ) Τεύχη

PostHeaderIcon Πονηρὰ συνθήματα

 

 

Τί θὰ λέγατε ἂν ἡ ἑλληνικὴ πολιτεία καὶ συγκεκριμένως τὸ ὑπουργεῖο ὑγείας πλάσαρε διὰ τῶν τηλεοράσεων καὶ τῶν ἄλλων μέσων ἐνημερώσεως κάποιο ἀπὸ τὰ πιὸ κάτω συνθήματα·

– «Ναὶ στὰ ναρκωτικά, ὄχι στὸ θάνατο»;

– «Ναὶ στὸν ἀλκοολισμό, ὄχι στὴν κίρρωσι τοῦ ὕπατος»;

– «Ναὶ στὸ τσιγάρο, ὄχι στὸν καρκίνο»;

Δὲν χρειάζεται πολὺς νοῦς γιὰ νὰ καταλάβῃ κανεὶς τὴν ἀντιφατικότητα τῶν συνθημάτων αὐτῶν, ἀφοῦ εἶναι γνωστὸ ὅτι τὸ ἀποτέλεσμα (θάνατος, κίρρωσι, καρκίνος) ἔχει ἄμεση συνάρτησι μὲ τὸ αἴτιο (ναρκωτικό, ἀλκοόλ, τσιγάρο). Κι ἂν τὸ δεύτερο δὲν τὸ θέλουμε, θὰ ἔπρεπε κατὰ ἴσο λόγο νὰ μὴ θέλουμε νὰ δια­φη­μίζουμε καὶ τὸ πρῶτο.

Κι ὅμως τὸ ἑλληνικὸ κράτος στὴν «προσπάθειά» του νὰ καταπολεμήσῃ τὸ ἔιτζ, ποὺ παίρνει ἀνησυχητικὲς διαστάσεις στὴν κοινωνία μας, λανσάρει ἕνα παρα­νοϊκὸ καὶ σχιζοφρενικὸ αὐτοαναιρούμενο σύνθημα· «Ναὶ στὸν ἔρωτα, ὄχι στὸ ἔιτζ».

Δὲν ἐξετάζω τὸ γεγονὸς ὅτι ὁ ἔρωτας αὐτὸς τοῦ συνθήματος ὑπονοεῖται ὡς ὁμοφυλοφιλικός, καὶ ἄρα καταδικασμένος ἀπὸ τὸ Θεὸ καὶ τὴ φύσι, βδέλυγμα καὶ σίχαμα τῆς γῆς, ἀλλ᾿ ἐξετάζω αὐτὸ καθ᾿ ἑαυτὸ τὸ σύνθημα, ὅπως τὸ προβάλλουν οἱ τηλεοράσεις καὶ οἱ ἐφημερίδες καὶ τὰ ἄλλα διαφημιστικὰ φυλλάδια τοῦ προ­ανα­φερθέντος ὑπουργείου.

᾿Αφοῦ λοιπὸν εἶναι πανθομολογούμενο ὅτι τὸ ἔιτζ εἶναι μιὰ ἐκφυλιστικὴ τοῦ ἀνθρωπίνου γένους ἀσθένεια ὀφειλομένη στὴν παρὰ φύσιν ὁμοφυλοφιλικὴ χρῆσι τοῦ ἔρωτος, κυρίως τοῦ ἀνδρικοῦ φύλου, γιατί τότε οἱ ὑπεύθυνοι χειροκροτοῦν τὸν ἔρωτα αὐτὸν καὶ βδελύσσονται τὸ ἀποτέλεσμα;

Νὰ δεχθῶ ὅτι εἶναι κουτοὶ καὶ πρὸς κουτοὺς ἀπευθύνονται; Δὲν νομίζω. Δὲν εἶναι ὑπερβολικὸς ὁ ἰσχυρισμὸς ὅτι στὸ σύνθημα ὑπάρχει δόλος καὶ διάθεσι παραπλανήσεως, κακουργήματα, τὰ ὁποῖα, ὡς συντελούμενα ἐκ προμελέτης, ἐλέγχονται ὄχι μόνο ἀπὸ τὸ νόμο τοῦ Θεοῦ, ἀλλὰ καὶ ἀπὸ τὶς διατάξεις τοῦ ποι­νικοῦ καὶ ἀστικοῦ κώδικος. Καὶ δὲν εἶναι ἄδικο, ἂν καταγγελθῇ ὅτι μὲ τὸ σύν­θημα αὐτὸ συντελεῖται δημόσιο ἀδίκημα κατὰ τῆς ζωῆς καὶ τῆς ψυχῆς τῶν ἀν­θρώπων μὲ νομιμοφανῆ τρόπο. Θέλουν βεβαίως οἱ κουτοπόνηροι ἀνευθυ­νοϋ­πεύ­θυνοι νὰ ἐμφανίζωνται ὡς συμβουλάτορες καὶ προστάτες τῆς δημοσίας ὑγείας, ἀλλὰ τὸ μόνο ποὺ πετυχαίνουν εἶναι ἡ φαιδρότητα καὶ ἡ ἀνευθυνότητα καὶ τὰ ἀντίθετα ἀποτελέσματα. ῾Η διχασμένη προσωπικότητά τους καὶ τὸ αἴσθημα τῆς μειονεξίας τους δὲν τοὺς ἐπιτρέπουν νὰ ποῦν «ὄχι στὴν ὁμοφυλοφιλία», «ὄχι στὴν ἀρσενοκοιτία», «ὄχι στὸν κιναιδισμό», «ὄχι στὰ βδελύγματα», «ὄχι στὴν ἀναξιοπρέπεια». Δυστυχῶς συμβιβάζονται μὲ τὴν ἀνομία καὶ τὴ διαφθορά, καὶ λίγο-πολὺ ἐπιδιώκουν νὰ πείσουν τὸ κοινό, ὅτι δὲν εἶναι δὰ καὶ τόσο φοβερὸ οὔτε καὶ τόσο ἀντικοινωνικὸ καὶ παράνομο νὰ ἔχῃ κανεὶς καὶ λίγες τέτοιες σχέσεις!

Ἂν λοιπὸν οἱ λεγόμενοι ὑπεύθυνοι δὲν θέλουν ν᾿ ἀναλάβουν τὴν εὐθύνη γιὰ ἕνα τόσο πονηρὸ σύνθημα μὲ τόση διαβρωτικὴ καὶ καταστροφικὴ ἐπίδρασι στὴ ζωὴ τῶν ἀνθρώπων καὶ μάλιστα τῶν νέων, οἱ ὁποῖοι ἔτσι κι ἀλλιῶς εἶναι τὰ θύματα, καθὼς δέχονται καθημερινῶς τὴ λεγομένη πλύσι ἐγκεφάλου ἀπὸ τὴ βάρβαρη κι ἀπάνθρωπη πληροφόρησι· ἂν δὲν θέλουν, λέγω, νὰ τοὺς ἀποδοθῇ δόλος ἐκ προ­θέ­σεως καὶ εὐθύνη βαρυτάτων ἀδικημάτων· ἂν ἀντιθέτως θέλουν νὰ τοὺς πιστωθῇ ἀληθινὸ ἐνδιαφέρον κατὰ τῆς μάστιγος τοῦ αἰῶνός μας, τότε θὰ πρέπει ν᾿ ἀπο­πτύ­σουν τὸ πονηρὸ αὐτὸ σύνθημα, καὶ νὰ εἰσηγηθοῦν κάποιο ἄλλο, ποὺ θὰ εἶναι ὄντως σύνθημα σωτηρίας.

Κι ἐπειδὴ δὲν εἶναι εὔκολο νὰ βροῦν ἕνα τέτοιο σύνθημα, πρὸς διευκόλυνσί τους προτείνονται δύο συνθήματα·

«῎Οχι στὸ ἔιτζ, ναὶ στὴν οἰκογένεια»

«῎Οχι στὸ ἔιτζ, ναὶ στὴν ἁγνότητα».

Ναί, ἡ χριστιανικὴ οἰκογένεια καὶ ἡ ἁγνότητα εἶναι οἱ πραγματικοὶ ἀντίποδες τοῦ ἔιτζ, κι ὄχι βέβαια τὰ συνθήματα τῆς δημοσίας ἀπάτης. ῾Η θεοσύστατη χριστιανικὴ οἰκογένεια νομιμοποιεῖ τὸν ἔρωτα μεταξὺ τοῦ συζύγου καὶ τῆς συζύγου καὶ ὡς ἀποκορύφωμα τῆς ἐν Θεῷ ἑνώσεώς των δίδονται τὰ παιδιά, τὰ ἱερώτερα καὶ πολυτιμότερα ἀποκτήματά τους. ᾿Η χριστιανικὴ οἰκογένεια θὰ προστατεύσῃ τὸν ἄνδρα καὶ τὴ γυναῖκα ἀπὸ σεξουαλικὲς παρεκκλίσεις καὶ ἔκτροπα. ῾Η χριστιανικὴ οἰκογένεια, ποὺ ἀπαιτεῖ ἁγνότητα πρὸ τοῦ γάμου καὶ σωφροσύνη μέσα στὴ συζυγία, ἐγκράτεια καὶ ἀλληλοκατανόησι κατὰ τὸ θεό­πνευστο ἀποστολικὸ «ἡ γυνὴ τοῦ ἰδίου σώματος οὐκ ἐξουσιάζει, ἀλλ᾿ ὁ ἀνήρ· ὁμοίως δὲ καὶ ὁ ἀνὴρ τοῦ ἰδίου σώματος οὐκ ἐξουσιάζει, ἀλλ᾿ ἡ γυνή. μὴ ἀπο­στερεῖτε ἀλλήλους, εἰ μή τι ἂν ἐκ συμφώνου πρὸς καιρόν, ἵνα σχολάζητε τῇ νηστείᾳ καὶ τῇ προσευχῇ καὶ πάλιν ἐπὶ τὸ αὐτὸ συνέρχησθε, ἵνα μὴ πειράζῃ ὑμᾶς ὁ σατανᾶς διὰ τὴν ἀκρασίαν ὑμῶν» (Α΄ Κο 7, 4-5), ἀποτελεῖ φάρμακο ἀπο­τελεσματικὸ κατὰ τῆς ἀσθενείας τῆς ἐντροπῆς.

Χαίρω, διότι μπορῶ νὰ διακηρύξω ὅτι καὶ ὁ ἔρωτας, ἕνα τόσο παρεξηγημένο καὶ κακοποιημένο αἴσθημα, μόνο ὅταν γίνεται μὲ τὴν εὐλογία τῆς ἐν Θεῷ συζυγίας ἔχει ἀξία χάρι σκοπὸ καὶ καθίσταται μέσον ἁγιασμοῦ καὶ δρόμος σωτηρίας. Πονηροὶ ἄνθρωποι καὶ γόητες, ποὺ δὲν θέλουν ν᾿ ἀρκεσθοῦν σ᾿ αὐτὸν τὸν ἐξαγνισμένο ἔρωτα, πού, πέρα ἀπὸ τὴν ἡδονή, ἐπιφορτίζει στ᾿ ἀνδρόγυνα καὶ τὴν εὐθύνη τῆς γεννήσεως καὶ ἀνατροφῆς παιδιῶν· πονηροὶ ἄνθρωποι ποὺ ἔχουν σὰν ἐπιδίωξι ν᾿ ἀντιστέκωνται στὴν ἁγνότητα στὴ σωφροσύνη καὶ στὴν παιδο­ποι­ία καὶ γενικὰ στὸ ἅγιο θέλημα τοῦ Θεοῦ, διότι αὐτοὶ δὲν εἶναι τοῦ Θεοῦ ἀλλὰ τοῦ ἀντιδίκου διαβόλου, προβάλλουν κυνικώτατα ἀπὸ τὶς ὀθόνες ὅλα τὰ ἔκφυλα καὶ ἔκτροπα καμώματα, γιὰ νὰ τὰ μιμοῦνται ὅσοι θέλουν νὰ τοὺς σπρώξῃ κά­ποιος, γιὰ νὰ σκοντάψουν.

῎Εχουν τὸ δικαίωμα νὰ κάνουν ὅ,τι θέλουν οἱ ἄνθρωποι αὐτοὶ μέσα στὴ συ­ζυγικὴ παστάδα τους, ἐφ᾿ ὅσον δὲν πιστεύουν στὸ Θεὸ καὶ δὲν ὑπακούουν στὴ φωνὴ τῆς ᾿Εκκλησίας. Δὲν ἔχουν ὅμως τὸ δικαίωμα νὰ νομιμοποιοῦν τὶς ἀνομίες καὶ ν᾿ ἀποπροσανατολίζουν μὲ τέτοια παραπλανητικὰ συνθήματα τοὺς νέους, ὥστε νὰ παρατηρῆται τὸ ἄτυπο καὶ καρκινῶδες φαινόμενο τῆς ἐποχῆς μας νέοι ν᾿ ἀποφεύγουν συστηματικὰ τὸ γάμο καὶ τὶς εὐθῦνες του, καὶ νὰ ἐκτονώνωνται στὸν κιναιδισμό.

Εὔκαιρο εἶναι νὰ κλείσουμε τὶς σκέψεις αὐτὲς μὲ μιὰ διαμαρτυρία πρὸς τοὺς ὑπευθύνους.

– Κύριοι, περισσότερη εἰλικρίνεια καὶ ὑπευθυνότητα ἀπέναντι στοὺς νέους!

– Κύριοι, περισσότερο σεβασμὸ στὰ παιδιά!

– Κύριοι, ὄχι ἄλλο στρουθοκαμηλισμό!

– Κύριοι, τὸ ἀπαίσιο σύνθημα ν᾿ ἀποσυρθῇ πάραυτα καὶ ν᾿ ἀντικατασταθῇ μὲ ὅ,τι σῴζει τὰ ἤθη πρὸ τοῦ γάμου στὸ γάμο καὶ μετὰ τὸ γάμο.

 

᾿Αθανάσιος Γ. Σιαμάκης

ἀρχιμανδρίτης

 

 

«Ἔθνος» Φλωρίνης 20/11/1998

Συμβολὴ 1 (2003)