῾Επτανησιακὸν ὕφος
᾿Αρχεῖον ἠχογραφήσεων Δ.Α.
῾Επτανησιακὸν ὕφος, Ζάκυνθος καὶ Κέρκυρα, ἰδιωτικὲς ἠχογραφήσεις τοῦ ἔτους 1987, ἀπὸ τὴν συλλογὴ τοῦ ᾿Ανδρέα ᾿Α. (ψηφιοποίησις Δ.Α.).
α) Λειτουργία στὸν ναὸ τοῦ ἁγίου Διονυσίου Ζακύνθου, κυριακὴ 12/7/1987, ἦχος δ΄. πολυφωνικὴ χορῳδία, χωρὶς ἁρμόνιο.
79-01 ἐφύμνια ἀντιφώνων, ἀπολυτίκια.
79-02 τρισάγιος ὕμνος καὶ δύναμις.
79-03 ἀποστολικὸ ἀνάγνωσμα.
79-04 «Δόξα σοι, Κύριε».
79-05 χερουβικόν, «ἅγια»!
79-06 «Πατέρα, Υἱόν». – σύμβολον τῆς πίστεως.
79-07 λειτουργικά.
79-08 «Εἷς ἅγιος». κοινωνικὸν «Αἰνεῖτε» καὶ ψαλμικοὶ στίχοι.
79-09 «Εἴδομεν τὸ φῶς».
β) ᾿Αποσπάσματα ἀπὸ λειτουργία στὸν ναὸ τοῦ ἁγ. Σπυρίδωνος Κερκύρας, ἰούλιος 1987. πολυφωνικὴ χορῳδία, γίνεται χρῆσις ἁρμονίου.
79-10 «Πατέρα, Υἱόν».
79-11 «Εἷς ἅγιος». κοινωνικὸν «Αἰνεῖτε» καὶ ψαλμικοὶ στίχοι.
79-12 «Εἴη τὸ ὄνομα».
(δημοσίευσις 11/6/2012)
᾿Αρχεῖον ἠχογραφήσεων καὶ ἐκκλησιαστικῶν ὕμνων Δ.Α.
Δείγματα ἑπτανησιακοῦ ὕφους. ἀπὸ ῥαδιοφωνικὴ μετάδοσι, πιθανὸν ἐκ Ζακύνθου, δεκαπενταύγουστος 1989.
97-08 τὰ τροπάρια «῾Αγίῳ Πνεύματι» καὶ προκείμενον ἑορτασίμου ὄρθρου.
97-09 «Πᾶσα πνοὴ» πρὸ τοῦ ἑωθινοῦ εὐαγγελίου.
᾿Ιδιαίτερον ἐνδιαφέρον παρουσιάζει ἐδῶ ἡ ἐμμελὴς ἀπαγγελία πλήρους τοῦ 1ου στίχου τοῦ πασαπνοαρίου τῶν αἴνων πρὸ τῆς ψαλμῳδήσεως τοῦ προκειμένου. ἐρευνητέα ἀσφαλῶς πόθεν ἡ καταγωγὴ τῆς ἑπτανησιακῆς ταύτης παραδόσεως, ἀφοῦ ἐνδεχομένως ἔτσι λαμβάνει ἀπάντησιν ἐκ τῆς παραδόσεως ἡ ἀπορία ποῖος εἶναι ὁ ἐλλείπων στίχος αὐτοῦ τοῦ προκειμένου· εἶναι ὁ 1ος στίχος τοῦ 148 ψαλμοῦ καὶ ὄχι ὁ 1ος τοῦ 150, ἴσως διότι τὸ «Πᾶσα πνοὴ» χρησιμοποιεῖται ὡς ἐπιγραφὴ καὶ τῶν τριῶν ψαλμῶν τῶν αἴνων, εἶναι πλέον ἀρχὴ καὶ τέλος τῶν ψαλμικῶν αἴνων. τὴν παράδοσιν αὐτὴν (ἡ ὁποία ἐνισχύεται καὶ ἐξ ἄλλων ἐνδείξεων) ἴσως νὰ μὴν εἶχεν ὑπόψει του ὁ μακαριστὸς λειτουργιολόγος ᾿Ιωάννης Φουντούλης (Α.Λ.Α. 307).
(δημοσίευσις 12/8/2011)