ΕΠΙΛΟΓΕΣ
9. ᾿Ηχογραφήσεις ἐκκλησιαστικῆς μουσικῆς Ψάλτες στὴν Ἑλλάδα καὶ ἀνὰ τὸν κόσμο Χ Ψ Ω Χατζημᾶρκος, ὕμνοι μεγάλης ἑβδομάδος

PostHeaderIcon Χατζημᾶρκος, ὕμνοι μεγάλης ἑβδομάδος

 

᾿Αρχεῖον ἠχογραφήσεων καὶ ἐκκλησιαστικῶν ὕμνων Δ.Α.

 

῞Υμνοι μεγάλης ἑβδομάδος

 

    ᾿Απὸ ἠχογραφήσεις παλαιότερες τοῦ 1989, καὶ ὡς ἐκ τούτου μὲ κάποια προβληματάκια.  ὕμνοι μεγάλης παρασκευῆς καὶ μεγάλου σαββάτου.  (ψηφιοποίησις Δ.Α., 2010)

 

222-03 ἀντίφωνον 9ον «Ἔστησαν τὰ τριάκοντα ἀργύρια», «Ἔδωκαν εἰς τὸ βρῶμά μου». 

 

222-05 «Ἤδη βάπτεται», δοξαστικόν, ἀργόν.   

 

222-10 «Σὲ τὸν ἀναβαλλόμενον». 

 

222-11 τὸ αὐτὸ ἀπὸ ἄλλη μετάδοσι. 

 

(δημοσίευσις 17/1/2012)

 

 


 

Μεγάλη δευτέρα

  22-06 «᾿Ερχόμενος ὁ Κύριος» [σχόλιον· εἰς τὴν φράσιν «οὐκέτι εἰς τὴν ἐπίγειον» τὴν πρώτη λέξι «οὐκέτι» τὴν προφέρει σὰν δύο λέξεις «οὐκ + ἔτι» καὶ μάλιστα τονίζει περισσότερον τὸ «οὐκ» ἀπὸ τὸ «ἔτι».  αὐτὸ τὸ τελευταῖο τὸ συνηθίζουν πολλοί, καὶ ὅπου βλέπουν τὶς λέξεις «οὐκ» «οὐ» «μὴ» νομίζουν ὅτι πρέπει νὰ τὶς τονίσουν, ἐνῷ οἱ μὲν δύο πρῶτες κανονικῶς εἶναι ἄτονες, τὸ δὲ «μὴ» λαμβάνει βαρεῖα, ἡ ὁποία εἰδικῶς γιὰ τὶς μονοσύλλαβες λέξεις εἶναι δευτερεύων τόνος, καθὼς γνωρίζουν οἱ γραμματικοὶ καὶ λοιποὶ φιλόλογοι.  γενικῶς στὰ κλασσικὰ μουσικὰ κείμενα τὰ μόρια ἀρνήσεως σπανίως τονίζονται καὶ αὐτὸ πρέπει νὰ ἀκολουθοῦμε.]

 

22-07 «Φθάσαντες πιστοί».

 

(δημοσίευσις 22/8/2010)

 


 

᾿Ηχογραφήσεις ἐκ ῥαδιοφώνου 27/4/1989. Μανόλης Χατζημᾶρκος.

222-07 μεγαλυνάρια (τὰ γνωστὰ ὡς ἐγκώμια) μεγάλου σαββάτου, στάσις 1η.

 

52-04 μεγαλυνάρια (τὰ γνωστὰ ὡς ἐγκώμια) μεγάλου σαββάτου, στάσις 2α.  52-04.mp3
222-08 ἡ ἴδια στάσις (2α) ἀπὸ ἄλλη ἠχογράφησι. 
 

52-05 μεγαλυνάρια (τὰ γνωστὰ ὡς ἐγκώμια) μεγάλου σαββάτου, στάσις 3η. 052-05.mp3
222-09 ἡ ἴδια στάσις (3η) ἀπὸ ἄλλη ἠχογράφησι.
 

52-06 «Σήμερον κρεμᾶται», μόνον ὁ πρῶτος στίχος. 52-06.mp3
222-06 «Σήμερον κρεμᾶται», ὁλόκληρο αὐτὴν τὴν φορά. 
 

222-02 ἀντίφωνον 1ον «Ἄρχοντες λαῶν» καὶ λοιπά.


(δημοσίευσις 13 μαΐου 2010)

 

 


 

᾿Απὸ διάφορες ἐγγραφὲς μὲ τὸν Μανόλη Χατζημᾶρκο χωρὶς ἀναφορὰ συγκεκριμένου ἔτους ἢ ἄλλες πληροφορίες.

22-03 «Τῶν παθῶν τοῦ Κυρίου» (ἀργόν).
 
22-04 «Τῷ τὴν ἄβατον» (ἀργόν).
 
291-12 «Τὸν νυμφῶνά σου βλέπω», ἐξαποστειλάριον. 291-12.mp3
222-01 ἀλληλουιάριον, «῞Οτε οἱ ἔνδοξοι μαθηταί». 
 
22-08 «Κύριε ἐρχόμενος πρὸς τὸ πάθος».
 
222-04 «Τάδε λέγει Κύριος» ἐκ τοῦ 12ου ἀντιφώνου.
 
291-13 «᾿Εξέδυσάν με». 291-13.mp3
 
52-03 τὸ αὐτὸ «᾿Εξέδυσάν με» ἀπὸ ἄλλη ἐγγραφή. 52-03.mp3

 

(δημοσίευσις 27 ἀπριλίου 2010)

 



22-01 ἀλληλούια, «᾿Ιδοὺ ὁ νυμφίος».
 
22-05 «Τὸν νυμφῶνά σου βλέπω», γ΄.
 
22-02 «Τὰ πάθη τὰ σεπτά» (ἀργόν).
 
22-09 μεγάλη τετάρτη. Δόξα· ῾Η ἁμαρτωλός.

 

(δημοσίευσις 27 φεβρουαρίου 2010)

 


 

    ᾿Απὸ τὸν ῥαδιοφωνικὸ σταθμὸ τῆς «ἱερᾶς πόλεως Μεσολογγίου» καὶ ἀπὸ τὸν ῥαδιοφωνικὸ σταθμὸ τῆς «ἀποστολικῆς ἐκκλησίας τῶν Πατρῶν», ἀπὸ διάφορες ῥαδιοφωνικὲς ἐκπομπὲς τῶν ἐτῶν 1988 1989 καὶ 1990, μία ἐπιλογὴ ὕμνων τῆς μεγάλης ἑβδομάδος μὲ τὸν πρωτοψάλτη Μανόλη Χα­τζημᾶρκο. ἰδιωτικὲς ἐγγραφὲς ἀπὸ ῥαδιοφωνικὲς μεταδόσεις.

 

Μεγάλη δευτέρα

4-11, «Τῶ τὴν ἄβατον», οἱ εἱρμοὶ τοῦ κανόνος.

 

Μεγάλη τετάρτη

50-04 ἀπὸ τὴν ῥαδιοφωνικὴ ἐκπομπὴ τοῦ Λυκούργου ᾿Αγγελόπουλου, 26/4/1989 πρωί, ὁ πρόλογος τοῦ παρουσιαστοῦ (εἱρμοὶ μεγ. τετάρτης ἀπὸ τὸν Μ. Χατζημᾶρκο).

 

3-09 «Τῆς πίστεως ἐν πέτρᾳ με», οἱ εἱρμοὶ τοῦ κανόνος.

 

4-15, οἱ ἴδιοι εἱρμοὶ ἀπὸ ἄλλη ἀναμετάδοσι.

 

καθίσματα ἀργά

4-12, «Πόρνη προσῆλθέ σοι».


4-13, «῾Η πόρνη ἐν κλαυθμῷ».

 

    ῞Οπως ἔγραψα καὶ ἀλλοῦ, τὸ ἴδιο κομμάτι ἀπὸ διαφορετικὸ σταθμὸ ἢ σὲ διαφορετικὴ ἐκπομπὴ τοῦ ἴδιου σταθμοῦ εἶναι δυνατὸν νὰ ἀκούγεται διαφορετικά.  καὶ ἐδῶ ἀπὸ κάποιους μικροθορύβους ποὺ ἀκούω, ὑπο­ψιά­ζομαι ὅτι στὸν ῥαδιοφωνικὸ σταθμὸ ἀναμετέδιδαν κάποιους ὕμνους ἀπὸ δίσκους καὶ ὄχι ἀπὸ φωνοταινίες.

 

3-10, τὸ τροπάριον τῆς Κασσιανῆς «Κύριε, ἡ ἐν πολλαῖς ἁμαρτίαις».

 

4-14, τὸ ἴδιο δοξαστικὸν (ἴδια ἐκτέλεσι) ἀπὸ ἄλλη ἀναμετάδοσι.

 

4-16, «Σὲ τὸν τῆς παρθένου υἱόν», ἦχος α΄, στιχηρὸν μεγάλης τε­τάρ­της.

 

(δημοσίευσις 8 ἀπριλίου 2009)