MTheodorakis έγραψε:Πρὸ τῆς εἰσόδου ὁ διάκονος «χαράξας σταυρὸν μετὰ τοῦ θυμιατοῦ» (ΤΑΣ κεφ. β', εὐχολόγιο J. Goar ἔκδ. 1730 σ. 3), καὶ ὄχι «ὑψῶν τὸ θυμιατὸν, ἕως κεφαλῆς» (Ἱερατικὸν ἔκδ. 1987 σ. 9) ἐκφωνεῖ· Σοφία. Ὀρθοί.
MTheodorakis έγραψε:Τὸ σταυροειδὲς διακονικὸ θυμίαμα εἶναι παλαιὰ παράδοση (Dmitrievskij τ. 1 σσ. 612-613, τ. 2 σ. 135, Π. Τρεμπέλα Αἱ τρεῖς λειτουργίαι σ. 205, εὐχολόγιο Goar σ. 7, Ἀπορούμενα ΤΑΣ κεφ. 96).
Maximos έγραψε:MTheodorakis έγραψε:Τὸ σταυροειδὲς διακονικὸ θυμίαμα εἶναι παλαιὰ παράδοση (Dmitrievskij τ. 1 σσ. 612-613, τ. 2 σ. 135, Π. Τρεμπέλα Αἱ τρεῖς λειτουργίαι σ. 205, εὐχολόγιο Goar σ. 7, Ἀπορούμενα ΤΑΣ κεφ. 96).
Γιά τό ὅτι «ὁ διάκονος χαράττει σταυρὸν διὰ τοῦ θυμιατοῦ» στό «Σοφία· ὀρθοί» ἔχω πεισθεῖ. Καί ἡ μάννα μου ὅταν θυμιάζει στό σπίτι σταυρόν χαράττει. Ἄλλωστε ἀπό τό προηγούμενο μήνυμά μου, μοῦ εἶχε ἔρθει στό νοῦ τό «Σταυρὸν χαράξας Μωσῆς».
Ἀλλά τώρα θέτεις τό θέμα τοῦ σταυροειδοῦς θυμιάματος ὑπό διακόνου ἤ ἱερέως. Θά χαιρόμουν ἄν —καί χωρίς νά εἶσαι λειτουργός— θά μποροῦσες αὐτό νά μοῦ τό δείξεις πῶς γίνεται, εἰδικά στήν ἀναφορά τοῦ 96 κεφ. τῶν Ἀπορουμένων γιά τό σταυροειδές θυμίαμα ἐπί τῶν πλευρῶν τῆς Ἁγίας Τραπέζης. Νά εἶσαι καλά!
ΥΓ. Προκαταβολικά σοῦ λέω ὅτι αὐτό εἶναι ἀνεφάρμοστο σήμερα. Προϋποθέτει παράδοση «πρὸ πολλοῦ ἐξίτηλον γενομένην».
Επιστροφή στην Θέματα λειτουργικῆς
Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης