Θέματα πνευματικοῦ προβληματισμοῦ

Κανόνες Δ. Συζήτησης
῾Η χρῆσις τοῦ δημοσιευομένου ὑλικοῦ καὶ τῶν συνημμμένων ἀρχείων διέπεται ἀπὸ τοὺς παρακάτω ὅρους·
α) γιὰ τὰ πνευματικὰ δικαιώματα viewtopic.php?f=138&t=430&p=1237#p1236
β) γιὰ τὰ ἐμπορικὰ δικαιώματα viewtopic.php?f=138&t=430&p=1237#p1237

᾿Εκκλησιαστικές ταυτότητες

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Σάβ 27 Μαρ 2010, 11:05:35

ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ

Καὶ βέβαια ἡ ἐκκλησία ἔχει δικαίωμα νὰ ἐκδώσῃ ταυτότητες τῶν μελῶν της, ἕνα δικαίωμα ποὺ τὸ ἔχει καὶ τὸ ἀσκεῖ ὄχι μόνο ἡ πολιτεία, κάθε πολιτεία, ἀλλὰ καὶ κάθε ἀθλητικὸς σύλλογος, καὶ κάθε λέσχη ἢ σωματεῖο, καὶ κάθε πανεπιστήμιο, ἀκόμη καὶ κάθε ἰδιωτικὴ ἐπιχείρησι. ποιός εἶναι αὐτὸς ποὺ θὰ τολμήσῃ ν’ ἀμφισβητήσῃ στὴν ἐκκλησία ἕνα δικαίωμα ποὺ τὸ ἔχει καὶ ἡ κουτσὴ Μαρία;

Ἡ ἐκκλησία χωρὶς ταυτότητες μελῶν κινδυνεύει. δὲν μπορεῖ νὰ προστατεύσῃ τὰ ἱερά της. κι ἔχει κάθε δικαίωμα νὰ βάλῃ στὴν αὐλή της φράχτη.

Ἂν πέντε μουσουλμάνοι Τοῦρκοι, ἑλληνομαθεῖς εὐπρεπεῖς καὶ σοβαροὶ μὲ κουστούμι καὶ γραβάτα, μποῦν σὲ μιὰ ἐκκλησία κι ἐκκλησιαστοῦν, δὲν θὰ τοὺς πῇ κανεὶς τίποτε. κι ἂν πλησιάσουν νὰ κοινωνήσουν, φυσικὰ ὁ παπᾶς θὰ τοὺς κοινωνήσῃ. ἐγὼ ὁ ἴδιος στὴ ζωή μου κοινώνησα πολλὲς φορὲς ὡς ἄγνωστος σὲ πολλοὺς ναοὺς πολλῶν πόλεων, καὶ οὐδέποτε παπᾶς ἀρνήθηκε νἀ μὲ κοινωνήσῃ. εὐτυχῶς δηλαδὴ ποὺ εἶμαι Χριστιανὸς ὀρθόδοξος βαπτισμένος καὶ χρισμένος.

Πρὶν ἀπὸ πέντε χρόνια ὁ μακαρίτης παπᾶς τοῦ Ὡραιοκάστρου Νικόλαος Φράγκος, καθὼς καθόμουν στὸ ἱερὸ τὴν ὥρα ποὺ αὐτὸς κοινωνοῦσε τοὺς Χριστιανούς, μπαίνει μέσα καὶ μοῦ λέει˙ «Ἔλα νὰ σοῦ δείξω κάποιον». σκύβω, βλέπω ἔξω, καὶ μοῦ δείχνει κάποιον λέγοντας˙ «Ἔβγα ἔξω καὶ ἀνάκρινέ τον· εἶναι, νομίζω, Ἀλβανὸς καὶ θέλει νὰ κοινωνήσῃ». πάω καὶ τὸν ἀνακρίνω. λεγόταν Ἐρνέστος. τοῦ λέω· «Ῥωμαιοκαθολικὸς εἶσαι;» «Ναί». «Καὶ γιατί ἔρχεσαι νὰ κοινωνήσῃς στὴν ἐκκλησία μας;» «Μᾶς ἐπιτρέπουν». «Ποιοί; οἱ δικοί σας;» «Ναί». «Ἡ δική μας ὅμως ἐκκλησία δὲν σᾶς κοινωνεῖ», τοῦ λέω. ἐνημέρωσα τὸν παπᾶ, καὶ δὲν τὸν κοινώνησε.

Πρὶν πολλὰ χρόνια στὴν Ἀθήνα μιὰ δημοσιογράφος, κυνικὴ καὶ βλάσφημη, ἐξωμολογήθηκε σὲ 30 ἐξομολόγους. ὅπως ἔγραφε ἡ ἴδια ἔπειτα, γελοιοποιώντας ἐξομολόγησι κι ἐξομολόγους, δὲν πίστευε στὴν ἐξομολόγησι, οὔτε σὲ θεό. «ἐξωμολογήθηκε» διάφορα φανταστικά της ἁμαρτήματα, βαρύτατα κι ἀνώμαλα, προσερχόταν μὲ διάφορες ἐνδυμασίες, ἀπὸ σεμνὲς μέχρι πολὺ ἄσεμνες, μερικοὺς ἐξομολόγους «τοὺς ῥίχτηκε λεκτικὰ καὶ κάπως διακριτικά» (ἡ φράσι δική της), ἄλλους «τοὺς κουνήθηκε κιόλας» (ἡ φράσι δική της), καὶ ὅλ’ αὐτὰ τὰ ἔκανε πειραματιζόμενη, γιὰ νὰ δῇ πῶς ἀντιδροῦν οἱ ἐξομολόγοι καὶ τί ἀπάντησι δίνουν κατὰ περίπτωσι. τοὺς μεταχειρίστηκε δηλαδὴ σὰν πειραματόζῳα καὶ τὴν ἐξομολόγησι σὰν πειραματικὸ ὑλικό. καὶ ἀσφαλῶς στὸ ῥεπορτάζ της μποροῦσε νὰ γράφῃ καὶ ψέμματα πολλὰ καὶ χοντρά.

Πάντως στὴ βάπτισι, στὸ χρῖσμα, καὶ στὸ γάμο μιὰ τέτοια ζαβολιὰ δὲν μπορεῖ νὰ γίνῃ. ἐπειδὴ σ’ αὐτὰ ὁ προσερχόμενος ἐμφανίζει «χαρτιὰ» καὶ πληρώνει. δικαίως πληρώνει βέβαια. διότι ἂν σ’ ἕνα γάμο Σάββατο βράδυ τὸ συμπεθεριὸ σκορπίση 30 χοῦφτες ῥύζι καὶ μερικὲς χοῦφτες ἀνθοπέταλα καὶ κουφέτα, ποὺ ὅταν συντριβοῦν κάτω ἀπὸ τακούνια, λερώνουν ἀπαίσια τὸ πάτωμα καὶ τὰ χαλιά, ὁ ναὸς τῶν 2.000 τετραγωνικῶν μέτρων πρέπει νὰ καθαριστῇ ἐπειγόντως —τὸ πρωῒ ἔχει ὄρθρο καὶ θεία λειτουργία— ἀπὸ εἰδικὸ νυχτερινὸ συνεργεῖο καθαρισμοῦ ἀμειβόμενο ὑπερωριακά, νὰ καθαριστῇ πάνω καὶ κάτω ἀπὸ τὰ χαλιὰ καὶ τὰ στρωσίδια του –τὰ ῥύζια τὰ βλέπω μέχρι κι ἐπάνω στὸν ἄμβωνα–, ἂν εἶναι χειμώνας, πρέπει κατὰ τὸ γάμο νὰ θερμανθῇ μὲ μισὸ βαρέλι πετρέλαιο, ἐπειδὴ ἔχει κυβισμὸ τετραωρόφου οἰκοδομῆς σὲ ἐμβαδὸν 2.000 τετραγωνικῶν καὶ ἡ θέρμανσι ἀνάβει ἀπὸ πέντε ὧρες πιὸ μπροστά, καὶ χειμῶνα-καλοκαίρι πρέπει γιὰ τὸ φωτισμὸ νὰ κάψῃ ῥεῦμα τόσο, ὅσο πληρώνεται στοὺς διμηνιαίους λογαριασμοὺς μιᾶς δεκαώροφης πολυκατοικίας. ὑπάρχουν δὲ καὶ ἄλλες δαπάνες. ἐκεῖνο ὅμως ποὺ θέλω κυρίως νὰ πῶ, εἶναι ὅτι ὑπάρχει κάποιος ἔλεγχος στὰ δαπανηρά. ἡ ἐξομολόγησι, ἡ θεία εὐχαριστία, κι ἐν μέρει τὸ εὐχέλαιο εἶναι ἐκτεθειμένα στὴ βεβήλωσι καὶ στὸ διασυρμό.

Γι’ αὐτὸ ἡ ἐκκλησία ἔχει δικαίωμα, ἂν θελήσῃ, νὰ σημάνῃ τὰ μέλη της μὲ μητρῷα καὶ ταυτότητες. δὲν ἔχει καμμιὰ ὑποχρέωσι νὰ μαθαίνῃ τὰ μέλη της ἀπὸ μιὰ ἰδιωτικὴ ἐπιχείρησι ἢ ἀπὸ ἕνα κράτος.

Ἐπίσης ἡ ἐκκλησία, τοὐλάχιστο ἔναντι τοῦ Κυρίου της, ἔχει δικαίωμα ν’ ἀποκρύβῃ τὰ μέλη της ἀπὸ ἕνα κράτος. διότι στὰ 200 κράτη τῆς γῆς ἀλλάζουν κυβερνήσεις καὶ καθεστῶτα κάθε λίγο, καὶ κάποια ἀπ’ αὐτὰ εἶναι ἐχθρικὰ πρὸς τοὺς Χριστιανούς, τῶν ὁποίων ἡ ζωὴ κινδυνεύει. ἐπὶ Διοκλητιανοῦ, ὁ ὁποῖος ὡς διώκτης τῶν Χριστιανῶν «χτένισε» ὅλους τοὺς ὑπηκόους του, γιὰ νὰ βρῇ καὶ νὰ σκοτώσῃ τοὺς Χριστιανούς, ἂν οἱ Χριστιανοὶ ἦταν δηλωμένοι ὡς Χριστιανοὶ σὲ κρατικὸ ἔγγραφο, μητρῷο ἢ ταυτότητα, ὁ διώκτης θὰ τοὺς εὕρισκε ὅλους σὲ μία μέρα, θὰ τοὺς σκότωνε, καὶ σήμερα, κατ’ ἄνθρωπον, δὲν θὰ ὑπῆρχε ἐκκλησία. μ’ αὐτὸ τὸν τρόπο διέσωσε τότε ὁ Κύριος τὴν ἐκκλησία, μὲ τὸ νὰ μὴν εἶναι οἱ Χριστιανοὶ δηλωμένοι στὸ κράτος ὡς Χριστιανοί. τοὺς ἤξερε μόνο ἡ ἐκκλησία. οἱ πολιτικὲς ταυτότες τότε ἦταν ἴσες μὲ τὶς σημερινές, ἀλλὰ χάλκινες, καὶ λέγονταν privilegia.

Ἡ ἐκκλησία λοιπὸν δὲν ἔχει καμμιὰ ὑποχρέωσι νὰ φανερώνῃ τὰ μέλη της στὸ ἐγκόσμιο κράτος, κι ἔχει κάθε δικαίωμα νὰ σημαίνῃ γιὰ τὸν ἑαυτό της τὰ μέλη της μὲ δικές της ταυτότητες καὶ νὰ τὰ ἔχῃ γραμμένα σὲ δικά της μητρῷα (δίπτυχα). αὐτὰ τὰ δικαιώματα τὰ ἔχει καὶ μιὰ ποδοσφαιρικὴ ὁμάδα.

Ἡ προειρημένη κυνικὴ δημοσιογράφος καὶ κάθε τέτοιος δημοσιογράφος τῶν ἐφημερίδων ἢ τῆς τηλεοράσεως, ἐπειδὴ θὰ χάσῃ τὴν εὐκαιρία νὰ βλασφημῇ νὰ βεβηλώνῃ καὶ νὰ διασύρῃ τὴν ἐκκλησία, μὲ μιὰ καζούρα γιὰ τὴν ὁποία ἀκριβοπληρώνεται ἡ ἴδια, ἀσφαλῶς θὰ διαμαρτυρηθῇ γιὰ σκοταδισμὸ καὶ μεσαιωνικὲς μεθόδους τῆς ἐκκλησίας. ἂν αὐτὰ εἶναι σκοταδισμός, ἂς κρατήσῃ ἡ ἴδια τὸ φωταδισμό της ἢ τοῦ καναλιοῦ της, ὥστε νὰ μπαινοβγαίνῃ στὰ γραφεῖα καὶ στὰ στούντιο χωρὶς ταυτότητα.


Κωνσταντῖνος Σιαμάκης, φιλόλογος, δρ θεολογίας
«Μελέτες 3», Θεσσαλονίκη 2008
(http://www.philologus.gr)
Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης, http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com — Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος», τρίτη 11/7/2000
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι

Θέματα πνευματικοῦ προβληματισμοῦ

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Πέμ 08 Σεπ 2011, 10:28:36

Πῶς ὁ σατανισμὸς γαλουχεῖ τὰ παιδιά µας
῾Ομιλία τοῦ Κ. Γ. Παπαδηµητρακόπουλου
Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης, http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com — Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος», τρίτη 11/7/2000
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι

Re: Θέματα πνευματικοῦ προβληματισμοῦ

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Πέμ 15 Σεπ 2011, 20:18:29

Σὰν σὲ ἡμερολόγιο
῞Ενα κείμενο πνευματικοῦ προβληματισμοῦ τοῦ ἔτους 1986 σχετικὰ μὲ τὴν ἑορτὴ τῆς ὑψώσεως καὶ τὴν βίωσι τῆς ὀρθοδόξου παραδόσεως.
Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης, http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com — Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος», τρίτη 11/7/2000
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι

Re: Θέματα πνευματικοῦ προβληματισμοῦ

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Κυρ 18 Σεπ 2011, 16:05:23

Dionysios έγραψε:Πῶς ὁ σατανισμὸς γαλουχεῖ τὰ παιδιά µας
῾Ομιλία τοῦ Κ. Γ. Παπαδηµητρακόπουλου


Σὲ ἕνα ἄλλο διαδικτυακὸ βῆμα διαλόγου στὸ ὁποῖο ἀνακοίνωσα ἐπίσης τὴν δημοσίευσι τῆς παραπάνω ὁμιλίας τοῦ Κ. Γ. Παπαδηµητρακόπουλου κάποιος ἔγραψε ἕνα σχόλιο σχετικῶς μὲ τὴν ἐπίδρασι τῆς μουσικῆς, στὸ ὁποῖο ἀπάντησα. παραθέτω ἐδῶ τὰ κείμενα.

Τὸ σχόλιον τοῦ ἀναγνώστου.
TR... έγραψε:Όσον αφορά το θέμα της μουσικής κι αν αυτή επηρεάζει, ο μεγάλος Frank Zappa δήλωσε:

"There are more love songs than anything else. If songs could make you do something we'd all love one another. "

(Υπάρχουν περισσότερα τραγούδια αγάπης από ο,τιδήποτε άλλο. Αν τα τραγούδια μπορούσαν να σε επηρεάσουν να κάνεις κάτι, τότε όλοι θα αγαπιόμασταν μεταξύ μας)


῾Η ἀπάντησίς μου
Σάβ Σεπ 17, 2011 9:09 pm
῾Ομολογῶ ὅτι δὲν γνώριζα τὴν ἁγία γνώμη τοῦ «μεγάλου Frank Zappa», ἰταλικῆς καταγωγῆς ᾿Αμερικανοῦ «τραγουδιστοῦ» καὶ «στιχουργοῦ» τοῦ 20οῦ αἰῶνος, ἀθέου κατ᾿ οὐσίαν, ἐχθρικῶς διακειμένου πρὸς τὸ εὐαγγέλιο, ἰδιαιτέρως βρωμόστομου καὶ βωμολόχου. καὶ μένω ἐκστατικὸς ἔκθαμβος καὶ ἀποστομωμένος ἀπ᾿ αὐτὴ τὴν βαθυστόχαστη «ζαπατία» ποὺ ξαμόλησε. γνωρίζω ὅμως τὶς γνῶμες κάποιων ἄλλων, «μικρῶν» καὶ «ἐλαχίστων»· ἐννοῶ τὸν ᾿Ιησοῦ Χριστό, τὸν ἀπόστολο Παῦλο, τὸν ἀδελφόθεο ᾿Ιάκωβο ἐπίσης ἀπόστολο, τὸν ἀπόστολο ᾿Ιωάννη τὸν θεολόγο, τοὺς ἁγίους ᾿Ιωάννη τὸν χρυσόστομο, ῾Ρωμανὸ τὸν μελῳδό, ᾿Ιωάννη τὸν Δαμασκηνό, Κοσμᾶ τὸν μελῳδό, ᾿Ιωάννη τὸν Κουκουζέλη, καὶ μερικὲς ἑκατοντάδες ἀκόμη ὑμνογράφους, μελοποιούς, μελῳδούς, πρωτοψάλτες, λαμπαδαρίους, δομεστίκους καὶ μουσικοδιδασκάλους τῆς ὀρθοδόξου ἐκκλησίας, ὡρισμένοι ἀπὸ τοὺς ὁποίους ἀνήκουν ἐπίσης στὴν χορεία τῶν ἁγίων της. ποιές εἶναι οἱ γνῶμες αὐτῶν τῶν μικρῶν καὶ ἐλαχίστων;

Κατ᾿ ἀρχὴν ὁ Κύριος ᾿Ιησοῦς Χριστός (νομίζω ὅτι ἔχω τὸ ἐλεύθερο νὰ πῶ «Κύριο» τὸν ᾿Ιησοῦ Χριστό, ἀφοῦ βρίσκομαι σὲ ὀρθόδοξο χριστιανικὸ φόρουμ, ἢ μήπως κάνω λάθος;) στὴν πιὸ ἱερὴ καὶ δύσκολη στιγμὴ τῆς ἐπίγειας παρουσίας του καὶ διδασκαλίας του, στὴν διάρκεια τοῦ μυστικοῦ δείπνου, 1ον ξεχώρισε τὴν ἀγάπη τὴν δική του καὶ τῶν πιστῶν του ἀπὸ τὴν ἀγάπη τοῦ κόσμου καὶ εἶπε ὅτι εἶναι δύο διαφορετικὰ πράγματα, κι ἂς ἔχουν τὸ ἴδιο ὄνομα, καὶ ὅτι φυσικὰ ἡ «ἀγάπη» τοῦ κόσμου μόνο ἀληθινὴ ἀγάπη δὲν εἶναι· καὶ βεβαίως κάθε πιστὸς χριστιανὸς τὸ ξέρει ἀπὸ τὸ εὐαγγέλιο ὅτι λόγια καὶ τραγούδια γιὰ τὴν «ἀγάπη» τοῦ μακρὰν τοῦ Χριστοῦ καὶ τῆς ἐκκλησίας του κόσμου, μόνο ἀγάπη δὲν προξενοῦν· δὲν περιμένει κανένα μεγάλο βλάσφημο νὰ τοῦ τὸ πῇ. 2ον ὁ Κύριος ᾿Ιησοῦς Χριστὸς πάλι στὸν μυστικὸ δεῖπνο παρέδωσε στοὺς ἀποστόλους του καὶ στὴν ἐκκλησία του τὴν ὑμνῳδία, δηλαδὴ τὴν ἐκκλησιαστικὴ μουσική, γιὰ τὶς ἱερὲς ἀκολουθίες καὶ κυρίως τὴν λειτουργία (ἔχω ἀσχοληθῆ εἰδικῶς μὲ αὐτὸ τὸ θέμα στὴν διδακτορική μου διατριβή), διότι ἡ ἐκκλησία πρέπει νὰ ἔχῃ δική της μουσικὴ καὶ ὑμνῳδία καὶ στιχουργική. αὐτὸ ἄλλωστε δὲν εἶναι κάτι καινούργιο, ἀλλὰ φρόντισε ὁ Κύριος ἀπὸ τὴν Παλαιὰ Διαθήκη ἀκόμη νὰ δώσῃ ἰδιαίτερη ἔμφασι στὴν λατρευτικὴ μουσικὴ καὶ νὰ φωτίσῃ τοὺς προφήτας καὶ λοιποὺς δικαίους τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης (Μωυσῆ, Δαυίδ, Σολομῶνα καὶ ἄλλους) νὰ μεριμνήσουν μὲ ἰδιαίτερες διατάξεις, συνθέσεις ὕμνων, μελοποιήσεις, δημιουργία πολυάνθρωπων ἐναλασσομένων χορῳδιῶν καὶ ἄλλες ἐνέργειες γιὰ τὴν ἰδιαίτερη ἱερὴ λατρευτικὴ μουσικὴ τοῦ λαοῦ τοῦ θεοῦ.

Οἱ ἀπόστολοι Παῦλος καὶ ᾿Ιάκωβος προτρέπουν τοὺς χριστιανοὺς νὰ χρησιμοποιοῦν ὕμνους καὶ πνευματικὲς ᾠδὲς καὶ νὰ ψάλλουν (δηλαδὴ ἰδιαίτερη «χριστιανικὴ» μουσικὴ) ὄχι μόνον στὴν ὥρα τῆς λατρείας ἀλλὰ καὶ στὴν ἰδιωτική τους ζωή. ὁ δὲ ἀπόστολος ᾿Ιωάννης ὁ θεολόγος ἀφ᾿ ἑνὸς μὲν μᾶς εἶπε περισσότερα πράγματα γιὰ τὴν ἀληθινὴ φύσι τῆς πραγματικῆς ἀγάπης («ὁ θεὸς ἀγάπη ἐστίν»), ἀφ᾿ ἑτέρου δὲ στὴν ἀποκάλυψι ποὺ τοῦ ἀποκάλυψε ὁ Κύριος ᾿Ιησοῦς Χριστὸς μᾶς περιγράφει πολλοὺς ὕμνους (δηλαδὴ μουσικὴ) ποὺ χρησιμοποιοῦν οἱ ἅγιοι στὴν οὐράνιο θριαμβεύουσα ἐκκλησία.
Τὸ συμπεράσμα λοιπὸν ἀπὸ ὅλα αὐτὰ εἶναι ὅτι ἡ μουσικὴ δὲν ἐπηρεάζει καὶ ὅτι ἡ μουσικὴ ποὺ ἐξυμνεῖ τὸν διάβολο, τοὺς ἀνθρώπους του καὶ τὴν ἀγάπη τους ἔχει τὴν ἴδια ἀξία μὲ τὴν μουσικὴ ποὺ ἐξυμνεῖ τὸν θεό, τοὺς ἀνθρώπους του καὶ τὴν δική τους ἐν Χριστῷ ἀγάπη;

῾Ο ἅγιος ᾿Ιωάννης ὁ χρυσόστομος πολλὲς φορὲς διακρίνει μεταξὺ ἱερᾶς ἀρεστῆς στὸν θεὸ μουσικῆς καὶ μουσικῆς φαύλης αἰσχρᾶς καὶ πορνικῆς, ποὺ ἐξωθεῖ στὰ πάθη καὶ τὴν ἁμαρτία. γι᾿ αὐτὸ ἰδιαιτέρως προτρέπει τοὺς χριστιανοὺς νὰ χρησιμοποιοῦν μόνον βιβλικοὺς ψαλμοὺς καὶ ἐκκλησιαστικοὺς ὕμνους μὲ σπουδαῖα ἐπιχειρήματα μέσα ἀπὸ τὴν ῾Αγία Γραφή. καὶ οἱ ὑπόλοιποι ἅγιοι, ποὺ ἀνέφερα πρίν, φρόντισαν νὰ ἀναπτύξουν ἰδιαίτερη μουσικὴ γιὰ λατρευτικὴ καὶ ἐκκλησιαστικὴ χρῆσι, ἐνῷ οἱ ὑπόλοιποι μουσικοδιδάσκαλοι ψάλτες καὶ λοιποὶ ἐκκλησιαστικοὶ μουσικοὶ μέχρι σήμερα φρόντισαν νὰ ἀκολουθήσουν τὶς ἐντολὲς τοῦ Κυρίου καὶ τῶν ἀποστόλων του καὶ τὶς ὁδηγίες τῶν λοιπῶν ἁγίων τῆς ἐκκλησίας, ὥστε νὰ διατηρήσουν καὶ ν᾿ ἀναπτύξουν ἰδιαίτερη μουσική, κατάλληλη γιὰ τὴν λατρεία τοῦ θεοῦ. στὰ συγγράμματά τους ἀναφέρουν συγκεκριμένες ἰδιότητες τῶν ἤχων καὶ τῶν διαφόρων εἰδῶν μουσικῆς καὶ ἀπορρίπτουν ὅ,τι δὲν ταιριάζει μὲ τὶς προϋποθέσεις τῆς χριστιανικῆς λατρείας.

᾿Επὶ 2000 χρόνια λοιπὸν ἡ ἐκκλησία, ἡ μία ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, ἡ ὀρθόδοξη, ἀπὸ τὸν ἱδρυτή της καὶ τοὺς ἀποστόλους του μέχρι τοὺς σημερινοὺς ἐκκλησιαστικοὺς μουσικούς, διδάσκει ὅτι ἡ μουσικὴ ἐπηρεάζει, καὶ πολὺ μάλιστα. γιὰ νὰ μὴν ἀναφέρω ὅτι γιὰ ἄλλα τόσα χρόνια δίδασκε τὰ ἴδια καὶ ἡ Παλαιὰ Διαθήκη. ἀκόμη καὶ οἱ εἰδωλολάτρες ἀρχαῖοι ῞Ελληνες μουσικοί, ποὺ ἦσαν οἱ μεγαλείτεροι μουσικοὶ ἐπιστήμονες τοῦ ἀρχαίου κόσμου, γνωρίζουν καὶ ἀναφέρουν ὅτι οἱ μελῳδίες ἀνάλογα μὲ τὸ εἶδός τους ἐπηρεάζουν θετικὰ ἢ ἀρνητικὰ τὸν ἄνθρωπο καὶ μποροῦν νὰ τοῦ προκαλέσουν ἀρνητικὲς ἢ θετικὲς διαθέσεις, τάσεις γιὰ φιλία, καλωσύνη, συμπάθεια, ἢ γιὰ πόλεμο, κακία, πάθη, καὶ λοιπά. φυσικὰ καὶ στὴν εὐρωπαϊκὴ μουσικὴ ὑπάρχουν ἀνάλογες διαπιστώσεις, οἱ ὁποῖες ἀποτελοῦν δεδομένα καὶ μουσικὰ κριτήρια γιὰ τὴν διάκρισι τῶν μελῳδιῶν σὲ ποιότητες, ἐνῷ, ἂν ἡ μουσικὴ δὲν ἐπηρεάζει τελικὰ τὴν συμπεριφορὰ τοῦ ἀνθρώπου, τότε ὅλοι οἱ μουσικοθεραπευτὲς καὶ ψυχοθεραπευτὲς καὶ τόσοι ἄλλοι ἐπιστήμονες ποὺ μελετοῦν μὲ σύγχρονα πειραματικὰ μέσα τὶς ἐπιδράσεις ὄχι μόνον στὸν ἄνθρωπο ἀλλὰ καὶ πάνω στὰ ζῷα μέσῳ τῆς μουσικῆς καὶ τῶν ἤχων πρέπει νὰ εἶναι εἴτε παθολογικοὶ ψεῦτες καὶ μεγάλοι ἀπατεῶνες εἴτε παλαβοὶ γιὰ δέσιμο.

᾿Αλλὰ φυσικὰ τί ἀξία ἔχουν ὅλοι αὐτοὶ οἱ ἐλάχιστοι μπροστὰ στὴν ἁγιωτάτη γνώμη τοῦ «μεγάλου Frank Zappa», τοῦ βλασφήμου ὑβριστοῦ καὶ βωμολόχου, ὁ ὁποῖος ξαμόλησε αὐτὴν τὴν «ζαπατία» του σὰν ἕνα ἀπὸ τὰ ἱερὰ θέσφατά του, ποὺ πρέπει ὅλοι νὰ τὸ παραδέχωνται, νὰ τὸ καταπίνουν καὶ νὰ τὸ προσκυνοῦν, διότι μὲ τὸ «ἐπιχείρημά» του αὐτὸ θέλει νὰ δείξῃ ὅτι δῆθεν ἡ μουσικὴ δὲν ἐπηρεάζει οὔτε θετικὰ οὔτε ἀρνητικά, ἀλλὰ εἶναι ἕνα ἀδιάφορο καὶ τελείως ἄχρηστο πρᾶγμα. καὶ τὸ εἶπε αὐτὸς ποὺ ἀπὸ τὴν μουσικὴ ἔφαγε καλά, ντύθηκε πολυτελῶς, ἔγινε ἑκατομμυριοῦχος, κέρδισε ἐγκόσμια δόξα καὶ διασημότητα, ἐπηρέασε χιλιάδες ἀνθρώπους. ἀλλὰ ἐπειδὴ φυσικὰ ἡ μουσικὴ ποὺ ὑπηρέτησε εἶναι ἀκριβῶς ἐκεῖνο τὸ εἶδος τῆς μουσικῆς γιὰ τὸ ὁποῖο μόνον ἀρνητικὰ μπορεῖ νὰ μιλήσῃ κανείς, καὶ ἐπειδὴ ἂν παραδεχόταν ὅτι ἡ μουσική του ἐπηρεάζει τοὺς ἀνθρώπους, θὰ ἦταν σὰν νὰ ὡμολογοῦσε ὅτι εἶναι ἐγκληματίας καὶ ἠθικὸς αὐτουργὸς ἐγκλημάτων ἢ ἔστω ἀνηθίκων πράξεων, ξαμόλησε τὴν «ζαπατία» ποὺ ξαμόλησε.


ἀπὸ τὴν συμμετοχή μου σὲ ἄλλες ἱστοσελίδες
Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης, http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com — Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος», τρίτη 11/7/2000
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι

Re: Θέματα πνευματικοῦ προβληματισμοῦ

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Κυρ 08 Ιαν 2012, 13:32:54

Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης, http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com — Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος», τρίτη 11/7/2000
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι

Re: Θέματα πνευματικοῦ προβληματισμοῦ

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Δευτ 27 Φεβ 2012, 23:00:23

Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης, http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com — Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος», τρίτη 11/7/2000
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι

Re: Θέματα πνευματικοῦ προβληματισμοῦ

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Πέμ 26 Απρ 2012, 22:11:18

Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης, http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com — Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος», τρίτη 11/7/2000
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι

Re: Θέματα πνευματικοῦ προβληματισμοῦ

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Τετ 02 Μάιος 2012, 16:12:21

᾿Εκκλησία καὶ ὀλυμπιακοὶ ἀγῶνες, τοῦ Κωνσταντίνου Σιαμάκη

Πονηρὰ συνθήματα, τοῦ ἀρχιμανδρίτου ᾿Αθανασίου Σιαμάκη.
῞Ενα ἄρθρο ἰδιαιτέρως ἐπίκαιρο σήμερα, καθὼς ξαφνικὰ θυμήθηκαν κάποιοι κρατικοὶ φορεῖς ἀλλὰ καὶ διάφοροι δημοσιογράφοι νὰ προειδοποιήσουν τὸν κόσμο (καὶ νὰ τὸν τρομοκρατήσουν παραμονὲς τῶν ἐθνικῶν ἐκλογῶν) γιὰ τὴν ἁλματώδη αὔξησι τοῦ ἔιτζ στὴν χώρα μας, ἐνῷ τὰ τελευταῖα 2-3 χρόνια τηροῦσαν «σιγὴν ἰχθύος» γι᾿ αὐτὸ τὸ θέμα (δὲν τὸ παρουσίαζαν, δὲν τὸ εἶχαν πρωτοσέλιδο). ὁ νοῶν νοείτω!
Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης, http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com — Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος», τρίτη 11/7/2000
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι

Re: Θέματα πνευματικοῦ προβληματισμοῦ

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Κυρ 30 Σεπ 2012, 00:15:50

Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης, http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com — Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος», τρίτη 11/7/2000
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι

Re: Θέματα πνευματικοῦ προβληματισμοῦ

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Τετ 01 Μάιος 2013, 08:05:57

Δύο ἐπίκαιρα κείμενα τοῦ ἀρχιμανδρίτου ᾿Αθανασίου Σιαμάκη

᾿Εκρήξεις ἀθέου.

Τὰ μουσουλμανικὰ σίριαλ.
Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης, http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com — Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος», τρίτη 11/7/2000
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι

Επόμενο

Επιστροφή στην Ποιμαντική

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες

cron