Τυπικὸν τοῦ ἔτους 2018 (πληροφορίαι καὶ δημοσιεύσεις)

Πληροφορίες γιὰ ἐτήσια τυπικὰ βοηθήματα

Re: Τυπικὸν τοῦ ἔτους 2018 (πληροφορίαι καὶ δημοσιεύσεις)

Δημοσίευσηαπό MTheodorakis » Κυρ 22 Απρ 2018, 19:27:46

Στὰ Δίπτυχα τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἀναφέρεται ὅτι κατὰ τὴν ἑβδομάδα τῶν Μυροφόρων στὸ τέλος τοῦ Μεσονυκτικοῦ λέγεται μόνον τὸ «Ταῖς μυροφόροις». Μπορεῖτε νὰ μᾶς τὸ διευκρινίσετε;
MTheodorakis
 
Δημοσ.: 924
Εγγραφη: Παρ 17 Οκτ 2008, 11:31:57

Re: Τυπικὸν τοῦ ἔτους 2018 (πληροφορίαι καὶ δημοσιεύσεις)

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Κυρ 22 Απρ 2018, 20:18:45

MTheodorakis έγραψε:Στὰ Δίπτυχα τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἀναφέρεται ὅτι κατὰ τὴν ἑβδομάδα τῶν Μυροφόρων στὸ τέλος τοῦ Μεσονυκτικοῦ λέγεται μόνον τὸ «Ταῖς μυροφόροις». Μπορεῖτε νὰ μᾶς τὸ διευκρινίσετε;


Δὲν λέει "στο τέλος τοῦ μεσονυκτικοῦ" ἀλλὰ "στὸ τέλος τοῦ μεσονυκτικοῦ καὶ τοῦ ὄρθρου".

Τί νὰ διευκρινίσω; Δὲν εἶναι κατανοητό; Στὸ καθ᾿ ἡμέραν μεσονυκτικὸ μετὰ τὸ Πιστεύω καὶ τὸ τρισάγιον ὅπως καὶ στὸ τέλος τοῦ ὄρθρου λέγεται ἕνα ἀπολυτίκιον καὶ ὄχι καὶ τὰ τρία ἀπολυτίκια τῆς ἑβδομάδος τῶν μυροφόρων. Καὶ αὐτὸ εἶναι τὸ ἀπολυτίκιον τῶν μυροφόρων. Νομίζω εἶναι σαφέστατον.

᾿Επίσης σὲ περιπτώσεις ὅπως ἡ 25η ἀπριλίου, ποὺ δὲν ἔχει ὁ ἅγιος λιτή, λέγεται ἕνα εἶδος "ἑορτίου μεσονυκτικοῦ", μετὰ τὸν ν΄ ψαλμὸ εὐθὺς μεταβαίνουμε στὸ "τέλος τοῦ μεσονυκτικοῦ" μὲ τρισάγιον, τὸ ἀπολυτίκιον τῶν μυροφόρων καὶ τὴν συνήθη ἀπόλυσι τοῦ μεσονυκτικοῦ. Κατὰ τὸ Τ.Μ.Ε. στὶς ἐνορίες σὲ τέτοιες ἑόρτιες ἡμέρες δὲν λέγεται τὸ καθ᾿ ἡμέραν μεσονυκτικόν. Δὲν πρέπει νὰ μπερδεύουμε τὶς ἐνοριακὲς μὲ τὶς μοναστικὲς διατάξεις, ὅπως δυστυχῶς κάνουν κάποια σύγχρονα τυπικὰ βοηθήματα.
Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης, http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com — Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος», τρίτη 11/7/2000
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι

Re: Τυπικὸν τοῦ ἔτους 2018 (πληροφορίαι καὶ δημοσιεύσεις)

Δημοσίευσηαπό Αρτεμάς » Κυρ 22 Απρ 2018, 22:44:17

Για σήμερα/αύριο 23 Απριλίου το Τυπικό Βιολάκη, η Επετηρίδα του Οικ. Πατριαρχείου και το Τυπικό της Κύπρου έχουν λάθος στα απολυτίκια της ημέρας τόσο στον εσπερινό (και στον όρθρο φυσικά) όσο και στη λειτουργία.

Το λάθος είναι διπλό:
1) Στην Θ΄ ώρα πριν από τον εσπερινό του αγίου Γεωργίου η Επετηρίδα Οικ. Πατρ. και το Τυπικό Κύπρου έχουν 3 απολυτίκια, ενώ ποτέ δεν λέγονται στις Ωρες περισσότερα από δύο απολυτίκια.
2) Στην ημέρα του αγίου Γεωργίου παραλείπουν (και τα 3 παραπάνω Τυπικά) το ένα από τα 3 απολυτίκια της εβδομάδας των Μυροφόρων, παραλείπουν δηλαδή το "Ο ευσχήμων Ιωσήφ".

Σωστά έχουν τα απολυτίκια (μαζί με το "Ο εὐσχήμων") σε όλες τις ακολουθίες της ημέρας τα Δίπτυχα της Εκκλησίας της Ελλάδος και η Τάξις της μονής Κύκκου.

Το γιατί το σωστό είναι να ψαλούν στην ακολουθία του αγίου Γεωργίου και τα 3 απολυτίκια της εβδομάδας των Μυροφόρων δεν είναι δική μου υποχρέωση να το εξηγήσω. Υπάρχουν άλλοι αρμοδιότεροι. Αλλά νομιζω ότι όποιος θέλει, με λίγη προσοχή και μελέτη μπορεί να καταλάβει το σωστό.
Τελευταία επεξεργασία απο Αρτεμάς την Παρ 27 Απρ 2018, 21:34:53, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.
Αρτεμάς
 
Δημοσ.: 17
Εγγραφη: Δευτ 12 Οκτ 2009, 22:41:57

Re: Τυπικὸν τοῦ ἔτους 2018 (πληροφορίαι καὶ δημοσιεύσεις)

Δημοσίευσηαπό Παπανίκος » Δευτ 23 Απρ 2018, 23:55:29

Σήμερα στην ακολουθία του αγίου Γεωργίου το επίσημο Τυπικό της Εκκλησίας της Κύπρου είχε κάποια θεματάκια!

1) Για το Μεσονυκτικό γράφει:
Τῇ Δευτέρᾳ πρωΐ: ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ
Μετά τόν Ν΄ Ψαλμόν, ἡ Λιτή τοῦ Ἁγίου. Δόξα, Καί νῦν· «ᾘτήσατο Ἰωσήφ...»
(ζήτει Δόξα τῆς Λιτῆς τοῦ Ἑσπερινοῦ τῷ Σαββάτῳ τῶν Μυροφόρων).


Κάποιοι έχουν μπερδέψει τις ημέρες! Σάββατο των Μυροφόρων επιγράφεται στο Πεντηκοστάριο το Σάββατο ΜΕΤΑ την Κυριακή των Μυροφόρων, που είναι και η απόδοση της εορτής των Μυροφόρων. Ανοίξτε το Πεντηκοστάριο να το δείτε. Και εκείνο το Σάββατο φυσικά δεν έχει καμία λιτή.
Το Σάββατο ΠΡΙΝ απο την Κυριακή των Μυροφόρων επιγράφεται Σάββατο του Θωμά, και είναι βέβαια η απόδοση της εορτής του Θωμά.Ανοίξτε πάλι το Πεντηκοστάριο να το δείτε. Ούτε αυτό το Σάββατο έχει φυσικά καμιά λιτή.
Δεν είναι δυνατόν το ίδιο Σάββατο να είναι ταυτόχρονα Σάββατο των Μυροφόρων και Απόδοση της εορτής του Θωμά!

Λιτή έχει ο μέγας εσπερινός της ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ. Έτσι γράφει το Πεντηκοστάριο με μεγάλα μεγάλα γράμματα. Ανοίξτε το Πεντηκοστάριο επιτέλους και προσέξτε λίγο τί γράφει!
Βεβαίως ο εσπερινός ψάλλεται "Τω Σαββάτω εσπέρας" αλλά ανήκει στην Κυριακή. Και κάθε εσπερινός άλλωστε ανήκει στην επόμενη ημέρα. Αυτό το ξέρουν και τα παιδιά του Δημοτικού.

Ερώτηση: Ο εσπερινός που ψάλλεται το εσπέρας της 26ης Ιουλίου, πού ανήκει; στις 26 ή στις 27 Ιουλίου; Είναι εσπερινός της Αγίας Παρασκευής ή του Αγίου Παντελεήμονα;
Γιατί του χρόνου δεν αποκλείεται να γράψει κανένας π.χ. ότι "Στον εσπερινό της Αγίας Παρασκευής ψέλνουμε τα τροπάρια του Αγίου Παντελεήμονα"!

2) Στα καθίσματα του όρθρου γράφει:
Καθίσματα: Τοῦ Ἁγίου καί ἀνά ἕν τῶν Μεθεόρτων ἀντί Θεοτοκίων (ζήτει ἐν τῷ Πεντηκοσταρίῳ τῇ Δευτέρᾳ τῆς Γ΄ Ἑβδ. πρωΐ).

Το πρόβλημα εδώ είναι ότι η ακολουθία του Αγίου Γεωργίου έχει τρία καθίσματα, άρα χρειαζόμαστε και 3 μεθέορτα καθίσματα των μυροφόρων. Όμως "ἐν τῷ Πεντηκοσταρίῳ τῇ Δευτέρᾳ τῆς Γ΄ Ἑβδ. πρωΐ " (όπου παραπέμπει το Τυπικό Κύπρου) υπάρχει ΜΟΝΟ ΕΝΑ μεθέορτο κάθισμα των Μυροφόρων, το τελευταίο, το "Τα μύρα θερμώς".
Τα προηγούμενα είναι: ένα αναστάσιμο, ένα κατανυκτικό και ένα μαρτυρικό! Δεν τα είδανε; Δεν άνοιξε κανένας το Πεντηκοστάριο; Όλα τους είναι ακατάλληλα για να ψαλούν μετα τα καθίσματα του αγίου Γεωργίου αντί θεοτοκίων.
Σε καμία καθημερινή του Πεντηκοσταρίου δεν υπάρχουν πολλά μεθέορτα, αλλά μόνο ένα! Ποιός έγραψε αυτές τις τυπικές διατάξεις και εκθέτει ολόκληρη την Εκκλησία της Κύπρου;
Έχω απορία τι έψαλαν σήμερα το πρωί οι ψάλτες της Κύπρου!

3) Για τα μεσώδια καθίσματα γράφει:
Ἀπό γ΄ ᾨδῆς: Τά Καθίσματα τοῦ Μηναίου καί τά Καθίσματα τῆς Κυριακῆς τῶν Μυροφόρων.

Ποια καθίσματα των Μυροφόρων εννοεί; Δεν χρειάζονται πολλά, αλλά μόνον ένα.
Μετά τα δύο μεσώδια καθίσματα του αγίου Γεωργίου το Μηναίο γράφει: "Και νύν. Της εορτής". Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται να ψάλουμε ένα κάθισμα των Μυροφόρων ως μεσώδιο αντι θεοτοκίου στο "Και νύν". Όχι να ψάλουμε όλα τα αναστάσιμα καθίσματα του όρθρου της Κυριακής των Μυροφόρων! Ελπίζω οι ψάλτες της Κύπρου σήμερα να μήν είπανε στο "Και νύν" τίποτα αναστάσιμα καθίσματα!

Και ένα σχόλιο για την Τάξη της μονής Κύκκου.
Για τους κανόνες σήμερα η Τάξη της Κύκκου έγραφε:
Κανόνες, ὁ τῶν Μυροφόρων μετὰ τῶν εἱρμῶν εἰς 6 καὶ οἱ δύο τοῦ ἁγίου εἰς 4 ἕκαστος.

Ξέρω ότι το Τυπικό Βιολάκη και όλα τα άλλα τυπικά ορίζουν πρώτα τον κανόνα του Πάσχα και μετά τους κανόνες του αγίου. Εφόσον έτσι λέει το Τυπικό Βιολάκη καλώς κάνουν και οι άλλοι και γράφουν το ίδιο. Όμως προσωπικά θεωρώ ότι το σωστό είναι αυτό που γράφει εδώ η Τάξη της Κύκκου.
Σε προηγούμενα μηνύματα έχω επισημάνει οδηγίες της Ταξης Κύκκου, που δεν είναι σωστές. Αλλά αυτό δεν το κάνω από αντιπαλότητα. Όταν έχει κάτι που είναι σωστό, δεν έχω πρόβλημα να το αναφέρων και να το τονίσω, κι ας πηγαίνει κόντρα σε όλους τους άλλους.

Σέβομαι όλα τα Τυπικά που εκδίδονται, αλλά πρώτα αυτά τα ίδια θα πρέπει να σέβονται τον εαυτό τους και το Τυπικό της Εκκλησίας. Και όχι να γράφουν αυθαιρεσίες.
Παπανίκος
 
Δημοσ.: 19
Εγγραφη: Πέμ 26 Φεβ 2009, 21:59:08

Re: Τυπικὸν τοῦ ἔτους 2018 (πληροφορίαι καὶ δημοσιεύσεις)

Δημοσίευσηαπό Αρτεμάς » Παρ 27 Απρ 2018, 21:34:29

Προχτές τετάρτη, του αγίου Ευαγγελιστού Μάρκου η "Επετηρίδα" (Τυπικό) του Οικουμενικού Πατριαρχείου είχε λάθος στη σειρά των απολυτικίων. Σημείωνε:
Τῇ Τρίτῃ ἑσπέρας: Θ΄ ΩΡΑ
Ἀπολυτίκια: 1.– «Ὅτε κατῆλθες...». 2.– «Ὁ εὐσχήμων Ἰωσήφ...». 3.– Δόξα˙ «Ταῖς Μυροφόροις...».

Αν καταλαβαίνω καλά, υπάρχει διπλό λάθος. 1) Δεν λέγονται 3 απολυτίκια στις Ωρες, αλλά μέχρι δύο το πολύ. 2) Η σειρά των απολυτικίων δεν είναι σωστή. Η σωστή σειρά σημειώνεται στο Πεντηκοστάριο.

Στον εσπερινό (και στον όρθρο) και στη λειτουργία είχαν το ίδιο λάθος που είχαν και στην ακολουθία του Αγίου Γεωργίου. Παραλείπουν το ένα από τα απολυτίκια της εβδομάδας των Μυροφόρων, παραλείπουν δηλαδή το "Ο ευσχήμων Ιωσήφ", το οποίο θα έπρεπε να το ψάλουμε πρώτο.
Δηλαδή ορίζουν στον εσπερινό να ψάλουμε Καί νῦν: Τό Ἰδιόμελον τοῦ Ἰωσήφ· «ᾘτήσατο Ἰωσήφ...», παραλείπουν όμως το απολυτίκιο του Ιωσήφ! Το Τυπικό Βιολάκη πάντως το απολυτίκιο "Ο ευσχήμων Ιωσήφ" δεν το παραλείπει.

Στον όρθρο η "Επετηρίδα" σημειώνει:
Καθίσματα: Τῆς ἡμέρας, ὡς ἐν τῷ Πεντηκοσταρίῳ.
Τα καθίσματα ομως της ημέρας στο Πεντηκοστάριο, επειδή είναι τετάρτη, στην πρώτη στιχολογία έχουν ένα σταυρώσιμο, ένα αναστάσιμο, ένα μαρτυρικό, και ένα σταυροθεοτοκίο. Αυτα ισχύουν οταν είναι απλή καθημερινή. Φέτος όμως λόγω της μνήμης του Αγίου Μάρκου ψάλαμε δοξολογία μεγάλη. Άρα εκτός από το αναστάσιμο κάθισμα τα υπόλοιπα πρέπει ή να παραλειφθούν ή να αντικατασταθούν. Αλλά ποιος ασχολείται τώρα με τέτοιες λεπτομέρειες!

Μετά τη μεγάλη δοξολογία η "Επετηρίδα" ορίζει το απολυτίκιο του Αγίου Μάρκου. Όμως το ίδιο το Τυπικό Βιολάκη ορίζει το απολυτίκιο των μυροφόρων. Το σωστό είναι αυτό που λέει το Τυπικό Βιολάκη, αλλά στο σημείο αυτό το ετήσιο Τυπικό της Μεγάλης Εκκλησίας (δηλ. η "Επετηρίδα") δεν ακολουθεί το επίσημο Τυπικό της Μεγάλης Εκκλησίας (δηλ. το Τυπικό Βιολάκη)! Το ακολουθεί όμως σε άλλα σημεία που έχει λάθος διατάξεις.

Και για αύριο Σάββατο των Μυροφόρων η "Επετηρίδα" έχει λάθος στη σειρά των απολυτικίων. Παρασύρεται από τις λάθος διατάξεις που έχει ο Βιολάκης στο τυπικό του Αγίου Γεωργίου. Ενώ αύριο δεν έχουμε εορταζόμενο άγιο και το Πεντηκοστάριο παραθέτει τα απολυτίκια με τη σωστή σειρά.
Αρτεμάς
 
Δημοσ.: 17
Εγγραφη: Δευτ 12 Οκτ 2009, 22:41:57

Re: Τυπικὸν τοῦ ἔτους 2018 (πληροφορίαι καὶ δημοσιεύσεις)

Δημοσίευσηαπό Παπανίκος » Σάβ 28 Απρ 2018, 15:03:53

Κάποιες παρατηρήσεις για το "τυπικό" που είναι γραμμένο στις "Τυπικές Διατάξεις" της Εκκλησίας της Κύπρου για σήμερα Σάββατο 28 Απριλίου 2018.

Για την Θ΄ Ώρα πριν από τον Εσπερινό έγραφαν:
Τῇ Παρασκευῇ ἑσπέρας: Ἐν τῇ Θ΄ Ὥρᾳ: Ἀπολυτίκια: ≪Ὁ εὐσχήμων...≫, Ὅτε κατῆλθες...≫, Δόξα ≪Ταῖς Μυροφόροις...≫.
Τα απολυτίκια είναι με τη σωστή σειρά όπως ορίζει και το Πεντηκοστάριο. Ένα μικρό λάθος που υπάρχει εδώ είναι ότι κανονικά δεν λέγονται τρία απολυτίκια στις ώρες, αλλά ένα ή δύο το πολύ.

Ενώ όμως στην Θ΄ώρα έχουν τα απολυτίκια με τη σωστή σειρά, στον Εσπερινό, τον Όρθρο και την θεία Λειτουργία τα έχουν με λάθος σειρά:
Ἀπολυτίκια: «Ὅτε κατῆλθες...», Δόξα· «Ὁ εὐσχήμων...», Καί νῦν· «Ταῖς Μυροφόροις...».
Και όμως το Πεντηκοστάριο βάζει πρώτο το "Ο ευσχήμων" και μετά τα άλλα δύο. Και το Τυπικό Βιολάκη γράφει ότι η ακολουθία ψάλλεται όπως διατάζει το Πεντηκοστάριο.
Η Τάξη της μονής Κύκκου έχει τα απολυτίκια με τη σωστή σειρά.

Στο Μεσονυκτικό ορίζουν:
Μετά τόν Ν΄ Ψαλμόν, τό Τρισάγιον καί τά Ἀπολυτίκια τῆς ἑορτῆς τῶν Μυροφόρων.
Αλλά στο τέλος του Μεσονυκτικού δε λέγονται πολλά απολυτίκια, αλλά μόνο ένα: το απολυτίκιο των Μυροφόρων.

Στους κανόνες του Όρθρου σημειωνόταν:
Ἀπό γ΄ ᾨδῆς: Τό Κάθισμα τοῦ Μηναίου καί τά τῶν Μυροφόρων.
Ποια καθίσματα των Μυροφόρων εννοεί; Δεν χρειάζονται πολλά, αλλά μόνον ένα. Mετά το μεσώδιο κάθισμα του Μηναίου λέγεται μόνο ένα κάθισμα της εορτής αντί για θεοτοκίο στο Και νυν. Όχι να ψάλουμε όλα τα αναστάσιμα καθίσματα του όρθρου της Κυριακής των Μυροφόρων! Ελπίζω οι ψάλτες στην Κύπρο σήμερα να μήν είπανε στο "Και νυν" τίποτα αναστάσιμα καθίσματα!

Μέχρι εδώ τα λάθη δεν είναι και πολύ μεγάλα. Αλλά από εδώ και κάτω τα πράγματα είναι σοβαρά.

Το επίσημο Τυπικό της Κύπρου έγραφε στο σημερινό Όρθρο:
Καταβασίαι: Τοῦ Πάσχα· «Ἀναστάσεως ἡμέρα...» Εἶτα ψάλλεται, ἀντί τῆς Τιμιωτέρας, ἡ Θ΄ ᾨδή τοῦ Πάσχα καί τῆς Θεοτόκου καί ἡ Καταβασία: «Ὁ Ἄγγελος ἐβόα...» «Φωτίζου, Φωτίζου...».
Και λίγο παρακάτω: Δοξολογία Μεγάλη!
Το Πεντηκοστάριο όμως μετα τους αίνους έχει απόστιχα των αίνων. Όταν υπάρχουν απόστιχα των αίνων, τότε η δοξολογία λέγεται χύμα. Δεν το ξέρει αυτό ο συντάκτης του τυπικού της Κύπρου; Και όταν λέμε δοξολογία χύμα, τότε δεν ψέλνουμε καταβασίες! Ούτε αυτό το ξέρει ο συντάκτης του τυπικού της Κύπρου;
Δεν σκέφτηκαν το πιο απλό: αφού δεν έχουμε εορταζόμενο άγιο, πώς θα ψάλουμε Καταβασίες και Δοξολογία;
Ούτε βέβαια λέμε την Θ΄ ωδή του Πάσχα! Δεν είναι Κυριακή σήμερα! Πρέπει να πούμε τη στιχολογία της Τιμιωτέρας κανονικά. Άλλωστε στη Λειτουργία λέμε Άξιον εστίν. Δεν ξέρουν ότι το Άξιον εστίν της Λειτουργίας πάει μαζί με Την Τιμιωτέρα του όρθρου; Δεν έχουν διαβάσει στο Τυπικό Βιολάκη ότι στις καθημερινές μετα την Κυριακή του Θωμά ψέλνουμε Τιμιωτέρα;
Μήπως μπερδεύτηκε από το Σάββατο του Θωμά; Όμως εκεί έχουμε απόδοση δεσποτικής εορτής, και το Τυπικό Βιολάκη έχει αναλυτικά τη διάταξη. Ενώ για το παρόν Σάββατο το Τυπικό Βιολάκη ορίζει να ακολουθήσουμε την τάξη του Πεντηκοσταρίου (άραγε πόσοι καταλαβαίνουν τί σημαίνει αυτό;)

Στη Λειτουργία έγραφε το Τυπικό της Κύπρου:
Κοντάκιον: «Εἰ καί ἐν τάφῳ...»!!!
Το Τυπικό Βιολάκη ορίζει ότι ακόμη και εορταζόμενος άγιος να τύχει το Σάββατο των Μυροφόρων, στη Λειτουργία κοντάκιο ψάλλεται "Το χαίρε ταις Μυροφόροις". Και η "Τυπική Διάταξη" της Κύπρου γράφει το κοντάκιο του Πάσχα! Ούτε Κυριακή να ήταν.
Αφού και στο Σάββατο του Θωμα ψέλνουμε το κοντάκιο του Θωμά, εδώ πώς θα πούμε το κοντάκιο του Πάσχα; Μόνο Τυπική Διάταξη δεν είναι αυτό.

Και τέλος γράφει: Κοινωνικόν: τῆς ἡμέρας «Μακάριοι οὕς ἐξελέξω...»
Δεν ξέρουν ότι ποτέ δεν λέγεται αυτο το νεκρώσιμο κοινωνικό, αν ψάλουμε σε Σάββατο Καταβασίες και Δοξολογία μεγάλη; Ότι δεν πάνε μαζί Δοξολογία και νεκρώσιμα;
Και γενικά στα Σάββατα του Πεντηκοσταρίου, που είναι Σάββατα με αναστάσιμα τροπάρια και με αναστάσιμη απόλυση, σ' αυτά τα Σάββατα νεκρώσιμο κοινωνικό δε λέμε.
Το σωστό κοινωνικό του Σαββάτου το σημειώνει η Τάξη της μονής Κύκκου: "Αγαλλιάσθε δίκαιοι".

Τέτοιο μπέρδεμα το δημοσιεύουμε και στο διαδίκτυο, για να γελάει μαζί μας όποιος ξέρει από τυπικό; Αυτά τα διαβάζουν και στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και στην Εκκλησία της Ελλάδος και στο Άγιον Όρος.

Άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας της Κύπρου, σας παρακαλώ πάρα πολύ, για του χρόνου αναθέστε το Τυπικό σε κάποιον που να γνωρίζει τουλάχιστον τα βασικά και να μην κάνει τόσο χοντρά λάθη. Να μη γινόμαστε ρεζίλι παγκοσμίως.
Παπανίκος
 
Δημοσ.: 19
Εγγραφη: Πέμ 26 Φεβ 2009, 21:59:08

Re: Τυπικὸν τοῦ ἔτους 2018 (πληροφορίαι καὶ δημοσιεύσεις)

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Τρί 01 Μάιος 2018, 22:40:39

Τὸ Κανονάριον τοῦ ἔτους 2018 (ἐκ τῶν Διπτύχων) ἔχει ἀναρτηθῆ ὁλόκληρον ἐδῶ καὶ μῆνες εἰς τὴν ἐπίσημον ἱστοσελίδα τῆς ᾿Αποστολικῆς Διακονίας τῆς ᾿Εκκλησίας τῆς ῾Ελλάδος ἐδῶ· http://www.apostoliki-diakonia.gr/pdf/Diptixa_2018.pdf
Γιὰ πρώτη φορὰ (στὸ ἴδιο pdf) δημοσιεύουν καὶ τὶς γενικὲς τυπικὲς διατάξεις τῶν σελ. 29-46. Βεβαίως στὸ διαδίκτυο δὲν ἔλειπαν αὐτὲς οἱ διατάξεις, διότι ἀπὸ τὸ 2011 ἢ 2012 οἱ ἐνδιαφερόμενοι μποροῦσαν νὰ ἀνατρέχουν στὸ δημοσιευθὲν στὴν ἱστοσελίδα τῆς «Συμβολῆς» Τυπικὸν καθημερινῶν ἀκολουθιῶν (ἄνευ ἑορτασίμου ἀκολουθίας).

Ἐκ τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου τὸ τυπικὸν τοῦ Μαΐου 2018 δημοσιεύεται εἰς τὴν ἐπίσημον ἱστοσελίδα του ἐδῶ· http://www.ec-patr.org/gr/typikon/2018/m2018-05.htm (ἀναρτᾶται σταδιακῶς κάθε ἑβδομάδα περίπου).
Δι᾿ ὅλον τὸ 2018 (θὰ ἐνημερώνεται σταδιακῶς)· http://www.ec-patr.org/gr/typikon/2018/index.htm

᾿Εκ τῆς ἐκκλησίας τῆς Κύπρου (ἐκ τῆς ἐπισήμου ἱστοσελίδος αὐτῆς). Τυπικαὶ Διατάξεις Μαΐου 2018 (σὲ pdf) ἐδῶ· http://churchofcyprus.org.cy/wp-content ... rged-1.pdf

῾Υπενθυμίζω ἐπίσης ὅτι
— ἡ «Συμβολὴ» σέβεται καὶ τὰ 3 ἐπίσημα ἐτήσια τυπικὰ βοηθήματα (τῆς ἐκκλησίας τῆς ῾Ελλάδος, τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου, καὶ τῆς ἐκκλησίας τῆς Κύπρου) καὶ τὰ παρουσιάζει στὶς σελίδες της ὅποτε τῆς δίδεται εὐκαιρία.
— τὸ παρὸν θέμα τὸ ἄνοιξα, βασικὰ γιὰ νὰ ἐνημερώνωνται ὅσοι θέλουν νὰ βρίσκουν διαδικτυακῶς τὶς διατάξεις τυπικοῦ τοῦ παρόντος ἔτους καὶ νὰ ὑπάρχῃ σχετικὴ πληροφόρησι.
— θεωρῶ ὅτι τὰ διάφορα τυπικὰ ὠφελοῦν μόνον ἂν τὰ προσεγγίζουμε μὲ πνεῦμα ἀμοιβαιότητος καὶ συνεργατικότητος καὶ ὄχι μὲ διάθεσι ἀντιθέσεως καὶ ἀντιπαλότητος.
— τὰ μέλη μὲ τὰ μηνύματά τους ἐκφράζουν καθαρὰ τὶς προσωπικές τους ἀπόψεις, χωρὶς νὰ σημαίνῃ ὅτι γίνονται δεκτὲς καὶ ἀπὸ τὴν παροῦσα ἱστοσελίδα ἢ τὰ ὑπόλοιπα μέλη.
Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης, http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com — Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος», τρίτη 11/7/2000
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι

Re: Τυπικὸν τοῦ ἔτους 2018 (πληροφορίαι καὶ δημοσιεύσεις)

Δημοσίευσηαπό Αρτεμάς » Δευτ 10 Σεπ 2018, 21:20:40

Για μεθαύριο Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου, που είναι η απόδοση της εορτής του Γενεσίου, στην "Επετηρίδα" (Τυπικό) του Οικουμενικού Πατριαρχείου υπάρχει μία διάταξη μάλλον ασαφής, που μπορεί εύκολα να παρερμηνευθεί.

Γράφουν συγκεκριμένα:
Μετά τήν γ΄ ᾨδήν, ἀντί τῆς Ὑπακοῆς ψάλλεται τό Μεσῴδιον Κάθισμα· «Ἡ Παρθένος Μαριάμ...» καί ἀναγινώσκεται τό Συναξάριον τῆς ἡμέρας.

Θέλω να πιστεύω ότι υπάρχει κάποια παράλειψη στο κείμενο, και ότι δεν εννοούν ότι από την 3η ωδή των Κανόνων πηγαίνουμε κατευθείαν στο Συναξάριο! Διότι αυτό θα σήμαινε να παραλείψουμε όχι μόνο τις ενδιάμεσες ωδές των κανόνων αλλα και το Κοντάκιο και τον Οίκο της εορτής! Οι παραλείψεις αυτές έρχονται σε αντίθεση με την αρχικη διάταξη του Τυπικού ότι "Ἡ Ἀκολουθία ψάλλεται ἀπαραλλάκτως, ὡς καί τήν ἡμέραν τῆς Ἑορτῆς", με κάποιες πολύ συγκεκριμένες εξαιρέσεις.

Πάντως σύμφωνα με το ΤΜΕ οι Κανόνες, το Κοντάκιο και ο Οίκος της εορτής δεν εξαιρούνται στην απόδοση, αλλά λέγονται κανονικά.

Προφανώς υπάρχει στο κείμενο καποια ασυνταξία. Μάλλον ήθελαν να γράψουν ότι μετά την 6η ωδή, ακολουθεί α το Κοντάκιο και ο Οίκος της εορτής, αλλά αντί για το Συναξαρι της εορτής διαβάζουμε το Συναξάρι της ημέρας, δηλαδή της 12ης Σεπτεμβρίου.

Ελπίζω οι ψάλτες να καταλάβουν το πραγματικό νόημα και να πράξουν τα δέοντα.
Αρτεμάς
 
Δημοσ.: 17
Εγγραφη: Δευτ 12 Οκτ 2009, 22:41:57

Προηγούμενη

Επιστροφή στην Τυπικὸν τοῦ ἔτους

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

cron