Παρασκευή 02 Οκτ 2009, 15:16:50
βεβαίως ταῦτα πάντα γράφονται συμφώνως μὲ τὴν διδασκαλίαν τῶν πατέρων τῆς ἐκκλησίας, τὴν ὁποίαν σήμερον κατ᾿ ἀκρίβειαν δέχονται καὶ ἀκολουθοῦν οἱ ἐν τῷ Ἄθῳ ἀσκούμενοι μοναχοὶ καὶ ἱερομόναχοι, διὰ τοῦτο ἐνῷ φιλοξενοῦν εὐχαρίστως ἀλλοδαποὺς καὶ ἀλλοθρήσκους ἐν ταῖς μοναῖς αὐτῶν, ὅμως δὲν τοὺς ἐπιτρέπουν τὴν παρακολούθησιν τῆς λειτουργίας.
Εχω παρατηρήσει ότι συνήθως με ιδιαίτερο σεβασμό δέχονται οι ετερόδοξοι Γερμανοι Γάλλοι Αγγλοι κλπ αυτή την απαγορευση.Οσοι εχουν ερθει δε αρκετές φορές το ξέρουν. Επειδή συχνά μιλάω μαζι τους, μια που το θέσατε και εχω την χαρά να σας εχω εδω, χρειαζόσασταν! ως πραγματικός γνώστης των θεμάτων,τι θα μπορουσα να τους πω ως εξηγηση αυτής της απαγορευσεως? εγω λέω οτι δεν είναι καλό για αυτούς να δεχτούνε κάτι που ακόμα δεν είναι ετοιμοι και αυτο νομίζω ειναι η αιτία. Αλλά για πέστε μου παρακαλώ..
Σᾶς εὐχαριστῶ. ἡ χαρὰ εἶναι καὶ δική μου. ὅσο γιὰ τὸ «πραγματικὸς γνώστης τῶν θεμάτων», αὐτὸ εἶναι μεγάλη κουβέντα. «ἀπελθέτω ἀπ᾿ ἐμοῦ τὸ ποτήριον τοῦτο». ἂς ποῦμε ἁπλῶς ὅτι λόγῳ ἐνασχολήσεως γιὰ ὡρισμένα πράγματα ἔχω κάποιες χρήσιμες πληροφορίες ὑπόψει μου. ἕνας ἄλλος ἀδελφὸς ἔχει ἀσχοληθῆ περισσότερο μὲ ἄλλον τομέα, ἕνας τρίτος μὲ ἄλλον, καὶ ὅλοι μας συνεισφέρουμε ἀπὸ κοινοῦ.
Γιὰ τὸ συγκεκριμένο ἐρώτημα τώρα, νομίζω ὅτι πολλὰ μποροῦν νὰ ποῦν πολλὰ μέλη ἀπὸ ἐδῶ. μία δική μου σκέψι εἶναι ἡ ἑξῆς. κάθε ὀργανισμός, κάθε ὁμάδα προσώπων, κάθε ἑταιρεία, ἀκόμη καὶ κάθε σπίτι, ἔχουν τὸν δικό τους τρόπο διοικήσεως καὶ διαχειρίζονται τὶς ἐσωτερικές τους ὑποθέσεις. καὶ οἱ ἑτερόδοξες ἐκκλησίες ἔχουν ἐπίσης θέματα ἀπὸ τὰ ὁποῖα ἀποκλείουν ὅσους δὲν ἀνήκουν στὰ μέλη τους. ἐπὶ παραδείγματι μία συνέλευσις ἀγγλικανῶν ἢ λουθηρανῶν ὅταν συνεδριάζῃ γιὰ διοικητικὰ φερ᾿ εἰπεῖν θέματα, δὲν πρόκειται νὰ ἐπιτρέψῃ σὲ ὀρθοδόξους νὰ συμμετάσχουν οὔτε πολὺ περισσότερο νὰ διοικήσουν! εἶναι ἐσωτερικὸ ζήτημα δικό τους, τὸ κανονίζουν μόνοι τους καὶ συμμετέχουν μόνον τὰ μέλη τῆς ἐκκλησίας των. γιὰ ἐμᾶς ἡ λειτουργία δὲν εἶναι διοικητικὸ θέμα, οὔτε μία ἐθιμικὴ καὶ ἀναμνηστικὴ ἀκολουθία, ἀλλὰ κάτι πολὺ ἀνώτερο. ἡ λειτουργία εἶναι ἕνα ἀπὸ τὰ βασικώτερα μυστήρια, εἶναι τὸ ἕνα ἀπὸ τὰ δύο μυστήρια ποὺ εἶναι συστατικὰ τῆς ἐκκλησίας ὡς σώματος Χριστοῦ (τὸ ἄλλο εἶναι τὸ βάπτισμα). γιὰ ἐμᾶς λοιπὸν εἶναι ἐσωτερικὸ θέμα ἡ λειτουργία, ἀποκλειστικὸ δικό μας, μόνον τῶν βαπτισμένων μελῶν τῆς ὀρθοδόξου ἐκκλησίας. τὸ ὅτι ἄλλες ἐκκλησίες γιὰ τὶς δικές τους λειτουργίες ἔχουν ἄλλη θεώρησι καὶ διαφορετικὴ στάσι, δὲν σημαίνει ὅτι ἐμεῖς πρέπει νὰ ἀπολογηθοῦμε γιὰ τὴν στάσι μας. ἄλλωστε αὐτὸ λέμε καὶ ἐμεῖς, ὅτι διαφέρουμε παρασάγγας ἀπὸ τὶς ἄλλες χριστώνυμες ἐκκλησίες. τί τὸ παράξενο λοιπόν;
Μία ἄλλη σκέψι θὰ ἦταν νὰ ἐρωτηθοῦν τὸ ἴδιο ἐρώτημα ἐκεῖνοι οἱ ῾Αγιορεῖτες πατέρες ποὺ προέρχονται ἀπὸ τέτοιες ἑτερόδοξες ὁμάδες, καὶ οἱ ὁποῖοι, ὡς γνωστόν, εἶναι πολὺ πιὸ αὐστηροὶ καὶ πολὺ πιὸ ἀρνητικοὶ ἀπὸ ἐμᾶς στὴν ἀνοχὴ τῶν πρώην ὁμοδόξων τους! θὰ εἶχε ἐνδιαφέρον ἂν κάποια μέλη μποροῦσαν νὰ μᾶς μεταφέρουν τὶς ἀπόψεις των.
(συμμετοχὴ σὲ ἄλλους διαδικτυακοὺς χώρους)