Σελίδα 1 από 2
Διάφορα τελετουργικά
Δημοσιεύτηκε:
Δευτ 05 Απρ 2010, 20:35:56
από MTheodorakis
Ἐν πρώτοις μνήσθητι Κύριε
Εἶναι ἀπαράδεκτο κατὰ τὴ θεία λειτουργία νὰ λέγεται δίς, γιὰ διαφορετικὰ πρόσωπα, τὸ «Ἐν πρώτοις» (κατὰ πρῶτον) «μνήσθητι Κύριε».
Ἀπομάκρυνση θυμιατοῦ
Δημοσιεύτηκε:
Δευτ 17 Μάιος 2010, 22:35:35
από MTheodorakis
Ἀπομάκρυνση θυμιατοῦ
Τὸ θυμιατὸ πρὶν καὶ μετὰ τὴ θυμίαση καπνίζει καὶ πρέπει νὰ ἀπομακρύνεται. Πῶς ὅμως; Σὲ μικροὺς ναοὺς τὸ πρόβλημα εἶναι ὀξύ.
Μεγάλη ἀμέλεια παρατηρεῖται καὶ στὴν ἀνανέωση τοῦ λιβανιοῦ κατὰ τὴ θυμίαση μὲ ἀποτέλεσμα τὸ καταφρονητικὸ κάπνισμα τοῦ ναοῦ καὶ τοῦ ἱεροῦ βήματος, ἐκτὸς τῶν φωνητικῶν συνεπειῶν στοὺς ψάλτες. Ἡ ἀκολουθία γίνεται δυσφορία γιὰ τοὺς παρόντες.
Διάφορα τελετουργικά
Δημοσιεύτηκε:
Τετ 11 Αύγ 2010, 21:00:57
από MTheodorakis
Παρακλητικοὶ κανόνεςΟἱ παρακλητικοὶ κανόνες ἄν δὲν τελοῦνται στὸ νάρθηκα κατὰ τὴν παλαιὰ τάξη (
http://www.symbole.gr/forum/viewtopic.php?f=32&t=115#p236), τουλάχιστον τὰ χαρτιὰ μὲ τὰ ὀνόματα τῶν μνημονευομένων δὲν πρέπει νὰ ἀκουμποῦν στὸ θυσιαστήριο, πάνω στὸ ὁποῖο τίθεται μόνο τὸ Εὐαγγέλιο καὶ δύο κηροπήγια (Ἰ. Φουντούλη Λειτουργικὴ τ. 1 σ. 61).
Re: Διάφορα τελετουργικά
Δημοσιεύτηκε:
Τρί 20 Δεκ 2011, 01:05:03
από Dionysios
Re: Διάφορα τελετουργικά
Δημοσιεύτηκε:
Πέμ 21 Αύγ 2014, 23:41:21
από Dionysios
Re: Διάφορα τελετουργικά
Δημοσιεύτηκε:
Τρί 24 Μαρ 2015, 04:34:57
από Dionysios
Re: Διάφορα τελετουργικά
Δημοσιεύτηκε:
Πέμ 28 Απρ 2016, 14:42:38
από MTheodorakis
Ἐννοεῖται ὅτι ἄν ἱερεὺς ἤ διάκονος βοηθεῖ τὸν ψάλτη τὸ κάνει ἀπὸ ἀναλόγιο καὶ ὄχι ἀπὸ τὸ ἱερό.
Re: Διάφορα τελετουργικά
Δημοσιεύτηκε:
Παρ 29 Απρ 2016, 12:50:56
από MTheodorakis
Re: Διάφορα τελετουργικά
Δημοσιεύτηκε:
Δευτ 24 Ιούλ 2017, 16:26:14
από MTheodorakis
Τὸ ἄρωμα τοῦ θυμιάματος πρέπει νὰ συμβάλει στὴν πνευματικὴ ἀνάταση καὶ προσευχή, ὄχι νὰ θυμίζει κολόνια.
Ἀκολουθία τοῦ καιροῦ
Δημοσιεύτηκε:
Δευτ 16 Οκτ 2017, 22:59:12
από MTheodorakis
Ἀκολουθία τοῦ καιροῦ
Τὸ σημερινὸ τέμπλο ἀνάγεται στὸν ιδ’ αἰ. περίπου. Ἡ σημερινὴ ἀκολουθία εἶναι μιὰ «λειτουργικὴ τυποποίηση» ἁπλῶν προσκυνήσεων τῶν λειτουργῶν, οἱ ὁποίοι «ποιοῦσιν μετανοίας τρεῖς ἀσπαζόμενοι τὰς ἁγίας εἰκόνας καὶ εἰς τοὺς χοροὺς προσκυνοῦσι» (χφ. ΕΒΕ 662 εὐχολόγιο ιβ’-ιγ’ αἰ. ἔκδ. Π. Τρεμπέλα Αἱ τρεῖς λειτουργίαι σ. 1).
Τελεῖται ἄνευ ἐπιτραχηλίου, καθὼς αὐτὸ θὰ φορεθεῖ ἐπισήμως ὕστερα.