Οἱ Χριστιανοί καί ὁ Παρθενώνας

Τὰ κείμενα τοῦ Κωνσταντίνου Χολέβα, πολιτικοῦ ἐπιστήμονος, συνεργάτου τῆς ἱερᾶς συνόδου τῆς ἐκκλησίας τῆς ῾Ελλάδος καὶ τοῦ ῥαδιοφωνικοῦ σταθμοῦ «Πειραϊκὴ ἐκκλησία», ἀναδημοσιεύονται ἐδῶ κατόπιν ἀδείας τοῦ συγγραφέως.
Κανόνες Δ. Συζήτησης
῾Η χρῆσις τοῦ δημοσιευομένου ὑλικοῦ καὶ τῶν συνημμμένων ἀρχείων διέπεται ἀπὸ τοὺς παρακάτω ὅρους·
α) γιὰ τὰ πνευματικὰ δικαιώματα viewtopic.php?f=138&t=430&p=1237#p1236
β) γιὰ τὰ ἐμπορικὰ δικαιώματα viewtopic.php?f=138&t=430&p=1237#p1237

Οἱ Χριστιανοί καί ὁ Παρθενώνας

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Σάβ 13 Μαρ 2010, 14:36:46

ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ
ΚΑΙ Ο ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ


Τοῦ Κωνσταντίνου Χολέβα, πολιτικοῦ ἐπιστήμονος

Κάθε μουσεῖο, ἄρα καὶ τὸ Μουσεῖο τῆς Ἀκροπόλεως, εἶναι χῶρος προβολῆς τῆς ἱστορίας καὶ τῆς ἱστορικῆς ἀλήθειας. Οἱ ἐπιγραφὲς καὶ τὰ ἀγάλματα εἶναι ἱστορικὲς πηγές. Δὲν εἶναι δυνατὸν μέσα σ’ ἕνα μουσεῖο νὰ προβάλλονται γεγονότα ἱστορικῶς ἀτεκμηρίωτα, ὅπως ἡ σκηνὴ μὲ τοὺς ρασοφόρους ποὺ καταστρέφουν τὸν Παρθενῶνα. Εἶναι σεβαστὴ ἡ προσωπικότητα τοῦ διακεκριμένου σκηνοθέτη Κώστα Γαβρᾶ, ὅμως ἡ συγκεκριμένη σκηνὴ εἶναι δημιούργημα τῆς φαντασίας του. Ἂν μεθαύριο ἕνας ἄλλος διακεκριμένος σκηνοθέτης παρουσιάσει σ’ ἕνα «ντοκιμαντέρ» τὸν Ἐλευθέριο Βενιζέλο νὰ πυροβολεῖ πολιτικοὺς ἀντιπάλους του, θὰ πρέπει νὰ παρουσιασθεῖ αὐτὴ ἡ εἰκόνα στὸ Ἱστορικὸ καὶ Ἐθνολογικὸ Μουσεῖο; Ὄχι βέβαια. Ἡ φαντασία τοῦ σκηνοθέτη δὲν ἔχει θέση στὰ μουσεῖα, ἀλλὰ μόνο στὶς κινηματογραφικὲς αἴθουσες.

Πιθανὸν κατὰ τοὺς πρώτους χριστιανικοὺς αἰῶνες ὁρισμένοι Χριστιανοὶ νὰ προέβησαν σὲ καταστροφὲς ἀρχαίων ἀγαλμάτων. Ὅμως πρέπει νὰ μποῦμε στὸ πνεῦμα τῆς ἐποχῆς. Μετὰ ἀπὸ 3 αἰῶνες διωγμῶν καὶ μαρτυρίων εἶναι κατανοητὴ ἡ ἀντίθεση τῶν Χριστιανῶν κατὰ τῶν συμβόλων τῆς εἰδωλολατρίας. Φυσικὰ μὲ τὰ σημερινὰ κριτήρια οὐδεὶς Χριστιανὸς θὰ ἔκανε κάτι τέτοιο. Τότε ὅμως εἶχε προηγηθεῖ πολὺς πόνος καὶ πολὺ αἷμα. Πάντως τὶς ὅποιες καταστροφὲς τὶς ἔκαναν αὐθορμήτως καὶ ὄχι μὲ καθοδήγηση ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία.

Ἡ μετατροπὴ τοῦ Παρθενῶνος σὲ ναὸ τῆς Παναγίας Ἀθηνιώτισσας ἐπὶ Βυζαντίου (Ρωμανίας) διέσωσε τὸν Παρθενῶνα καὶ ἀπὸ περαιτέρω καταστροφὲς καὶ ἀπὸ τὴν φθορὰ τοῦ χρόνου. Καταδεικνύει ἐπίσης τὴν συνέχεια τοῦ Ἑλληνισμοῦ. Οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοὶ τιμοῦσαν τὴν Παναγία Παρθένο ἐκεῖ ὅπου οἱ Ἀρχαῖοι πρόγονοί τους τιμοῦσαν τὴν Ἀθηνᾶ παρθένο. Εἶναι χαρακτηριστικὴ ἡ σκηνὴ ποὺ περιγράφει ὁ Κωστῆς Παλαμᾶς στὴν «Φλογέρα τοῦ Βασιλιᾶ», ὅτι δηλαδὴ ὁ Βασίλειος Βουλγαροκτόνος κατέβηκε πανηγυρικὰ ἀπὸ τὴν Κωνσταντινούπολη, γιὰ νὰ προσκυνήσει στὴν Παναγία τὴν Ἀθηνιώτισσα, στὸν Παρθενῶνα.

Ὁ Στρατηγὸς Μακρυγιάννης, ἥρωας τοῦ 1821, γαλουχημένος μέσα στὴν Ἑλληνορθόδοξη Παράδοση καὶ εὐλαβὴς Χριστιανός, τονίζει στοὺς στρατιῶτες του νὰ προσέχουν τὰ ἀρχαῖα ἀγάλματα καὶ τοὺς κίονες, διότι: «γι’ αὐτὰ πολεμήσαμε»! Αὐτὴ εἶναι καὶ ἡ σημερινὴ πεποίθηση τῆς μεγάλης πλειοψηφίας τῶν Ἑλλήνων ποὺ ἐντάσσονται συνειδητὰ στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία καὶ εἶναι ὑπερήφανοι γιὰ τὴν Ἀρχαία Ἑλλάδα!

(ἐφ. ΚΟΖΑΝΗ, Τρίτη 11 Αὐγούστου 2009)
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι

Επιστροφή στην ᾿Αρθρογραφία Κωνσταντίνου Χολέβα

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης