Λειτουργία μεγάλου Βασιλείου
Δημοσιεύτηκε: Κυρ 18 Ιαν 2009, 18:26:02
κ. Ανατολικιώτη και υπόλοιποι φίλοι της Συμβολής.
Με αφορμή το "λάθος" αυτό των Διπτύχων επιτρέψτε μου κάποιες σκέψεις- απορίες μου:
1) Μπορείτε να μας ενημερώσετε σχετικά με την διαμόρφωση του σημερινού "τυπικού" που "απαιτεί" την 10κις τέλεση της Θείας Λειτουργίας του Μεγάλου Βασιλείου όλο το εκκλησιαστικό έτος;
2) δεν θα ήταν πιο ωφέλιμο ίσως, να υπάρξει ένα πιο "παγιωμένο" τυπικό για τις δύο αυτές Δεσποτικές εορτές;
Δηλαδή να τελείται πάντοτε η του Μεγάλου Βασιλείου την κυριώνυμο ημέρα!
3) εάν δεν τελεσθεί η Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου την παραμονή (υπάρχουν χωριά που δεν έχουν αυτήν την πολυτέλεια!)
γίνεται να τελεσθεί η του Μεγάλου Βασιλείου την επόμενη ημέρα;
4) αντίστοιχα δε θα μπορούσε η Εσπερινή Θεία Λειτουργία να είχε την συντομότερη αναφορά του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου.
Η τέλεση της μιας ακολουθίας συναπτά στην άλλη και η μετάθεση της Θείας Λειτουργίας το πρωί (στην πράξη) δημιουργεί χρονική πίεση!
5) ακόμη μήπως θα ήταν καλύτερο να τελείται η Θεία Λειτουργία (του Ιωάννου του Χρυσοστόμου) ευθύς μετά την Θ' ώρα άνευ Εσπερινού και ο Εσπερινός να τελεσθεί στην ώρα του (!) χωρίς την Θεία Λειτουργία η οποία θα τελεσθεί με κάθε επισημότητα και λαμπρότητα την κυριώνυμο ημέρα κι όχι βιαστικά και άτακτα όπως δυστυχώς συμβαίνει σήμερα;
Δημήτριος Καλπακίδης
Με αφορμή το "λάθος" αυτό των Διπτύχων επιτρέψτε μου κάποιες σκέψεις- απορίες μου:
1) Μπορείτε να μας ενημερώσετε σχετικά με την διαμόρφωση του σημερινού "τυπικού" που "απαιτεί" την 10κις τέλεση της Θείας Λειτουργίας του Μεγάλου Βασιλείου όλο το εκκλησιαστικό έτος;
2) δεν θα ήταν πιο ωφέλιμο ίσως, να υπάρξει ένα πιο "παγιωμένο" τυπικό για τις δύο αυτές Δεσποτικές εορτές;
Δηλαδή να τελείται πάντοτε η του Μεγάλου Βασιλείου την κυριώνυμο ημέρα!
3) εάν δεν τελεσθεί η Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου την παραμονή (υπάρχουν χωριά που δεν έχουν αυτήν την πολυτέλεια!)
γίνεται να τελεσθεί η του Μεγάλου Βασιλείου την επόμενη ημέρα;
4) αντίστοιχα δε θα μπορούσε η Εσπερινή Θεία Λειτουργία να είχε την συντομότερη αναφορά του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου.
Η τέλεση της μιας ακολουθίας συναπτά στην άλλη και η μετάθεση της Θείας Λειτουργίας το πρωί (στην πράξη) δημιουργεί χρονική πίεση!
5) ακόμη μήπως θα ήταν καλύτερο να τελείται η Θεία Λειτουργία (του Ιωάννου του Χρυσοστόμου) ευθύς μετά την Θ' ώρα άνευ Εσπερινού και ο Εσπερινός να τελεσθεί στην ώρα του (!) χωρίς την Θεία Λειτουργία η οποία θα τελεσθεί με κάθε επισημότητα και λαμπρότητα την κυριώνυμο ημέρα κι όχι βιαστικά και άτακτα όπως δυστυχώς συμβαίνει σήμερα;
Δημήτριος Καλπακίδης