῾Η χρῆσις εἰς τὰ ἀντίφωνα τῆς λειτουργίας ἐν ταῖς θεομητορικαῖς ἑορταῖς τῆς παρθένου Μαρίας τοῦ ἐφυμνίου «Σῶσον ἡμᾶς, υἱὲ Θεοῦ, ὁ ἐκ παρθένου τεχθείς...», ποὺ συναντοῦμε στὸ Τυπικὸν τῆς Εὐεργέτιδος καὶ σὲ ἄλλα ἀρχαῖα τυπικά, εἶναι νομίζω εὔλογος καὶ δὲν χρήζει ἰδιαιτέρας ἐξηγήσεως, ἐνῷ ὑπάρχουν καὶ ἐνδείξεις γιὰ παρόμοιες ἐξειδικεύσεις ἐφυμνίων καὶ σὲ ἄλλες περιπτώσεις, γιὰ τὶς ὁποῖες ὅμως πρέπει νὰ γίνῃ ἐν καιρῷ εὐθέτῳ μία εἰδικὴ ἀναφορά. ἁπλῶς δράττομαι τῆς εὐκαιρίας νὰ ἐπισημάνω γιὰ ἄλλην μίαν φορὰν ὅτι θεολογία τυπικὸν καὶ ὑμνολογία ἀλληλοπεριχωροῦνται καὶ εἶναι κατ’ οὐσίαν ἀξεχώριστα, ὅπως μᾶς ἐδίδασκε καὶ ὁ καθηγητὴς Π. Β. Πάσχος.
(21/8/2008)
copyright 2008 Διονύσιος Μπιλάλης ᾿Ανατολικιώτης