Ζέκας έγραψε:Διάβασα τα περί της συγκεκριμένης τάξεως στην υποσ. 176 του Συστήματος Τυπικού.
Μήπως κατάλαβα κάτι λάθος;
Στὴν ἀρχὴ ὅταν διάβασα γιὰ πρώτην φορὰ καὶ βιαστικὰ τὴν ὑποσημείωσι αὐτή, νόμισα κι ἐγὼ τὸ ἴδιο πρᾶγμα, ἀλλὰ μὲ μία δευτέρα καὶ προσεκτικωτέρα ἀνάγνωσι κατάλαβα καλλίτερα.
Εἰς τὸ ῾Ωρολόγιον (λειτουργικὸν βιβλίον) ὑπάρχουν τρεῖς τύποι μεσονυκτικοῦ κατὰ σειράν· α) τὸ καθ᾿ ἡμέραν (διὰ τὶς καθημερινὲς ἀπὸ δευτέρας ἕως παρασκευῆς), β) τοῦ σαββάτου, καὶ γ) τῆς κυριακῆς. τὸ μεσονυκτικὸν τῆς κυριακῆς διαφέρει αἰσθητὰ ἀπὸ τοὺς δύο πρώτους τύπους καὶ μεταξὺ ἄλλων εἰς αὐτὸ δὲν ὑπάρχει τὸ «᾿Ιδοὺ ὁ νυμφίος». ἑπομένως ἡ ὑποσημείωσις 176 τοῦ Συστήματος Τυπικοῦ δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ ἀναφέρεται εἰς τὶς ἑορτὲς οἱ ὁποῖες τυγχάνουν ἐν κυριακῇ, διότι οὐδέποτε ἐν κυριακῇ τελεῖται τὸ καθ᾿ ἡμέραν μεσονυκτικόν· ἡ ὑποσημείωσις αὐτὴ προφανῶς ἀναφέρεται εἰς τὶς ἑορτὲς οἱ ὁποῖες τυγχάνουν ἐν καθημερινῇ καὶ μάλιστα ἀκριβέστερα εἰς ἐκεῖνες γιὰ τὶς ὁποῖες δὲν προβλέπεται ἀγρυπνία.
Κατὰ τὴν ἀκριβῆ τάξιν·
α) εἰς τὶς ἐνορίες τηροῦνται οἱ διατάξεις τοῦ Τ.Μ.Ε. καὶ τῶν Διπτύχων,
β) εἰς τὰ μοναστήρια κατὰ τὶς δεσποτικὲς ἑορτὲς τελεῖται ἀγρυπνία, ἄρα δὲν λέγεται μεσονυκτικόν.