21.1.09
Γραμματική
Υποθέτω ότι ο νέος υπουργός Παιδείας θα χρειάζεται ένα εύλογο χρονικό διάστημα ώστε να ενημερωθεί για τις νέες του αρμοδιότητες, τα προβλήματα της εκπαίδευσης, τα μικρά και μεγάλα κενά.
Ευελπιστώ ότι θα βρεθεί κάποιος από τους πολλούς παρατρεχάμενους να του πει πως εδώ και τέσσερα χρόνια δεν υπάρχει επίσημη σχολική γραμματική, αφού η προηγούμενη, του Τριανταφυλλίδη, μετά από ευδόκιμη υπηρεσία κρίθηκε ως ακατάλληλη, αφού τα νέα βιβλία της γλώσσας του γυμνασίου δεν τη χρησιμοποιούν σχεδόν καθόλου.
Ευελπιστώ ότι κάποιος θα εξηγήσει στον υπουργό ότι το ακατάλληλο της γραμματικής Τριανταφυλλίδη δεν κρίθηκε από κανένα συνέδριο γλωσσολόγων.
Ευελπιστώ ότι ο νέος υπουργός θα διερευνήσει τάχιστα, πριν από το διάλογο tabula rasa για την παιδεία, το ιδιαίτερα σοβαρό τούτο θέμα και θα προσπαθήσει να βρει τη λύση του.
Με τις λιγοστές μου γνώσεις θα μπορούσα να πληροφορήσω τον υπουργό ότι ο καθηγητής πανεπιστημίου που ανέλαβε τη συγγραφή της έχει ήδη (εδώ και 2 χρόνια) ολοκληρώσει το έργο του.
Περιμένω εναγωνίως να με πληροφορήσει κάποιος ως πότε θα διδάσκεται στο μάθημα της γλώσσας του Δημοτικού ότι η λέξη διατροφή είναι σύνθετη και στο μάθημα της γλώσσας του Γυμνασίου ότι η λέξη διατροφή είναι παράγωγη.
Επιτέλους, ας λύσει κάποιος κάποτε αυτή τη διαστροφή με τη διατροφή.
Ευελπιστώ η συζήτηση για τη γραμματική να μην τύχει της tabula rasa και quo vadis τύχης της υπόλοιπης εκπαίδευσης.
Υ.Γ.
Με tabula rasa και quo vadis πέρασα 20 χρόνια δάσκαλος. Υπομονή, έμειναν άλλα 15.
Πηγή· http://glwssa.blogspot.com/