῾Υποβολή ἐρωτήσεων
Δημοσιεύτηκε: Τετ 26 Νοέμ 2008, 21:27:57
1. Θὰ παρακαλοῦσα ὅλα τὰ μέλη νὰ τηροῦν κατὰ τὸ δυνατὸν τὴν «χρονικὴ ἀπόστασι μεταξὺ τῶν μηνυμάτων» (βλέπε ἐδῶ viewtopic.php?f=138&t=108) καὶ γιὰ τὴν ὑποβολὴ ἐρωτήσεων ἢ ὁποιασδήποτε ἄλλης δημοσιεύσεως
2. Παρακαλῶ ἐπίσης τὰ μέλη νὰ ἐλέγχουν τὰ μηνύματα γιὰ ὀρθογραφικὰ ἢ συντακτικὰ λάθη, τοὐλάχιστον γιὰ τὰ σημαντικὰ καὶ ἐπαναλαμβανόμενα λάθη, καθὼς εἶναι γνωστὸ ὅτι οὐδείς μας εἶναι ἀλάθητος. παραδείγματος χάριν προοίμιον (πρὸ + οἶμος), προοιμιακός, καὶ ἄλλα. καὶ τὰ μηνύματα νὰ μὴν περιέχουν ἀσυνταξίες, ὅσο εἶναι δυνατόν, ἀλλὰ νὰ εἶναι καλὰ διατυπωμένα. ἄλλωστε τὸ χρονικὸ ὅριο ἔχει τεθῆ ἀκριβῶς γιὰ δική μας ἐξυπηρέτησι, ὥστε νὰ συντάσσουμε τὰ μηνύματά μας μὲ τὴν ἄνεσι καὶ προσοχὴ ποὺ πρέπει.
3. Οἱ ὅποιες ἐρωτήσεις πρὸς ἄλλα μέλη τῶν διαλόγων νὰ ἀπευθύνωνται μὲ τὸν δέοντα τρόπο καὶ μὲ σεβασμὸ πρὸς τὸν «συνομιλητὴ» συγ-γραφέα (= συν-γραφέα). ἐρωτήσεις ποὺ ξεκινοῦν μὲ φράσεις ὅπως τὸ «δηλαδὴ» «γιὰ πές μου λοιπὸν» «γιὰ νὰ σὲ δῶ τώρα» «ἀφοῦ ὑποστηρίζεις τὸ τάδε, μπορεῖς νὰ μοῦ ἐξηγήσῃς τὸ τάδε;» ἢ παρόμοιους τρόπους εἶναι δυνατὸν νὰ θεωρηθοῦν ὡς «ἀπαιτητικὲς» ἐρωτήσεις, δηλαδὴ ἐρωτήσεις μὲ τὶς ὁποῖες ὁ ἐρωτῶν ἀπαιτεῖ ἄμεση ἀπάντησι, κάτι ποὺ δὲν συνᾴδει μὲ τὶς ἀρχὲς διαλόγου ποὺ ἔχουν τεθῆ ἐδῶ. ἄμεσος διάλογος μπορεῖ νὰ γίνῃ μὲ προσωπικὰ μηνύματα μεταξὺ τῶν μελῶν ποὺ τὸ ἐπιθυμοῦν.
4. ᾿Επίσης εἶναι δυνατὸν ἐρωτήματα ποὺ ξεκινοῦν ὅπως περιγράφηκε παραπάνω ἢ μὲ παρόμοιους τρόπους νὰ θεωρηθοῦν ἐπιθετικὰ ἢ ὡς περιέχοντα ἀντίρρησι ἢ ἐριστικότητα, ἐνῷ εἶναι πολὺ πιθανὸν ὁ ἐρωτῶν νὰ μὴν ἔχῃ ἀπολύτως καμμία τέτοια πρόθεσι. γι᾿ αὐτὸ ἂς ἐλέγχουμε τὰ μηνύματά μας διαβάζοντάς τα καὶ ἀπὸ τὴν πλευρὰ τοῦ ἀναγνώστου, ὁ ὁποῖος δὲν ξέρει τί ἀκριβῶς ἐννοοῦμε μὲ κάθε φράσι. ἀλλὰ ἀκόμη καὶ μετὰ τὴν δημοσίευσι τοῦ μηνύματος μποροῦμε ἄνετα νὰ διορθώσουμε κάποιο λάθος πατῶντας τὸ κουμπὶ μὲ τὴν ἐπιγραφὴ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ.
5. Βεβαίως πρέπει νὰ ἔχουμε ὑπόψει μας ὅτι δὲν εἶναι ὑποχρεωτικὸ κάποιος νὰ ἀπαντᾷ στὶς ἐρωτήσεις μας, οὔτε ὑπάρχουν ἀπαντήσεις γιὰ ὅλα τὰ ἐρωτήματα, οὔτε κάποιος πρέπει νὰ ἔχῃ τὴν διαθεσι ἢ τὴν ὑποχρέωσι νὰ ἀπαντᾷ στὶς δικές μας ἀπορίες. ὅλα τὰ μέλη πρέπει νὰ θεωροῦν ὅτι εἶναι συνεργάτες μεταξύ τους καὶ ὁ σκοπὸς τῶν διαλόγων εἶναι αὐτὸς ἀκριβῶς, ἡ προώθησι τῆς συνεργασίας καὶ τῆς ἀνταλλαγῆς ἀπόψεων καὶ ἐπιχειρημάτων. ὁ καθένας σέβεται τὸν ἄλλον γιὰ τὸν κόπο νὰ διαβάσῃ καὶ νὰ ἀπαντήσῃ στὸ ἐρώτημα ἢ νὰ ὑποβάλῃ μία εἰλικρινῆ ἀπορία ἢ μία ἐποικοδομητικὴ διαφοροποίησι, μία ἄλλη ἄποψι.
6. Τέλος ὅσα μέλη δὲν ἔχουν στείλει γραπτὸ μήνυμα πρὸς τὸν διαχειριστὴ μὲ τὶς πρόσθετες πληροφορίες ποὺ ζητοῦνται στὸ μήνυμα «᾿Απαραίτητες πληροφορίες» (viewtopic.php?f=2&t=2#p262) ἢ ἂν ἔχουν ξεχάσει κάποιες ἀπὸ αὐτὲς τὶς πληροφορίες (π.χ. σταθερὸ τηλέφωνο, ἡλικία κ.λπ.), παρακαλοῦνται νὰ τακτοποιήσουν καὶ αὐτὴν τὴν λεπτομέρεια.
2. Παρακαλῶ ἐπίσης τὰ μέλη νὰ ἐλέγχουν τὰ μηνύματα γιὰ ὀρθογραφικὰ ἢ συντακτικὰ λάθη, τοὐλάχιστον γιὰ τὰ σημαντικὰ καὶ ἐπαναλαμβανόμενα λάθη, καθὼς εἶναι γνωστὸ ὅτι οὐδείς μας εἶναι ἀλάθητος. παραδείγματος χάριν προοίμιον (πρὸ + οἶμος), προοιμιακός, καὶ ἄλλα. καὶ τὰ μηνύματα νὰ μὴν περιέχουν ἀσυνταξίες, ὅσο εἶναι δυνατόν, ἀλλὰ νὰ εἶναι καλὰ διατυπωμένα. ἄλλωστε τὸ χρονικὸ ὅριο ἔχει τεθῆ ἀκριβῶς γιὰ δική μας ἐξυπηρέτησι, ὥστε νὰ συντάσσουμε τὰ μηνύματά μας μὲ τὴν ἄνεσι καὶ προσοχὴ ποὺ πρέπει.
3. Οἱ ὅποιες ἐρωτήσεις πρὸς ἄλλα μέλη τῶν διαλόγων νὰ ἀπευθύνωνται μὲ τὸν δέοντα τρόπο καὶ μὲ σεβασμὸ πρὸς τὸν «συνομιλητὴ» συγ-γραφέα (= συν-γραφέα). ἐρωτήσεις ποὺ ξεκινοῦν μὲ φράσεις ὅπως τὸ «δηλαδὴ» «γιὰ πές μου λοιπὸν» «γιὰ νὰ σὲ δῶ τώρα» «ἀφοῦ ὑποστηρίζεις τὸ τάδε, μπορεῖς νὰ μοῦ ἐξηγήσῃς τὸ τάδε;» ἢ παρόμοιους τρόπους εἶναι δυνατὸν νὰ θεωρηθοῦν ὡς «ἀπαιτητικὲς» ἐρωτήσεις, δηλαδὴ ἐρωτήσεις μὲ τὶς ὁποῖες ὁ ἐρωτῶν ἀπαιτεῖ ἄμεση ἀπάντησι, κάτι ποὺ δὲν συνᾴδει μὲ τὶς ἀρχὲς διαλόγου ποὺ ἔχουν τεθῆ ἐδῶ. ἄμεσος διάλογος μπορεῖ νὰ γίνῃ μὲ προσωπικὰ μηνύματα μεταξὺ τῶν μελῶν ποὺ τὸ ἐπιθυμοῦν.
4. ᾿Επίσης εἶναι δυνατὸν ἐρωτήματα ποὺ ξεκινοῦν ὅπως περιγράφηκε παραπάνω ἢ μὲ παρόμοιους τρόπους νὰ θεωρηθοῦν ἐπιθετικὰ ἢ ὡς περιέχοντα ἀντίρρησι ἢ ἐριστικότητα, ἐνῷ εἶναι πολὺ πιθανὸν ὁ ἐρωτῶν νὰ μὴν ἔχῃ ἀπολύτως καμμία τέτοια πρόθεσι. γι᾿ αὐτὸ ἂς ἐλέγχουμε τὰ μηνύματά μας διαβάζοντάς τα καὶ ἀπὸ τὴν πλευρὰ τοῦ ἀναγνώστου, ὁ ὁποῖος δὲν ξέρει τί ἀκριβῶς ἐννοοῦμε μὲ κάθε φράσι. ἀλλὰ ἀκόμη καὶ μετὰ τὴν δημοσίευσι τοῦ μηνύματος μποροῦμε ἄνετα νὰ διορθώσουμε κάποιο λάθος πατῶντας τὸ κουμπὶ μὲ τὴν ἐπιγραφὴ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ.
5. Βεβαίως πρέπει νὰ ἔχουμε ὑπόψει μας ὅτι δὲν εἶναι ὑποχρεωτικὸ κάποιος νὰ ἀπαντᾷ στὶς ἐρωτήσεις μας, οὔτε ὑπάρχουν ἀπαντήσεις γιὰ ὅλα τὰ ἐρωτήματα, οὔτε κάποιος πρέπει νὰ ἔχῃ τὴν διαθεσι ἢ τὴν ὑποχρέωσι νὰ ἀπαντᾷ στὶς δικές μας ἀπορίες. ὅλα τὰ μέλη πρέπει νὰ θεωροῦν ὅτι εἶναι συνεργάτες μεταξύ τους καὶ ὁ σκοπὸς τῶν διαλόγων εἶναι αὐτὸς ἀκριβῶς, ἡ προώθησι τῆς συνεργασίας καὶ τῆς ἀνταλλαγῆς ἀπόψεων καὶ ἐπιχειρημάτων. ὁ καθένας σέβεται τὸν ἄλλον γιὰ τὸν κόπο νὰ διαβάσῃ καὶ νὰ ἀπαντήσῃ στὸ ἐρώτημα ἢ νὰ ὑποβάλῃ μία εἰλικρινῆ ἀπορία ἢ μία ἐποικοδομητικὴ διαφοροποίησι, μία ἄλλη ἄποψι.
6. Τέλος ὅσα μέλη δὲν ἔχουν στείλει γραπτὸ μήνυμα πρὸς τὸν διαχειριστὴ μὲ τὶς πρόσθετες πληροφορίες ποὺ ζητοῦνται στὸ μήνυμα «᾿Απαραίτητες πληροφορίες» (viewtopic.php?f=2&t=2#p262) ἢ ἂν ἔχουν ξεχάσει κάποιες ἀπὸ αὐτὲς τὶς πληροφορίες (π.χ. σταθερὸ τηλέφωνο, ἡλικία κ.λπ.), παρακαλοῦνται νὰ τακτοποιήσουν καὶ αὐτὴν τὴν λεπτομέρεια.