Εἰδήσεις γιὰ κληρικοὺς τῆς ὀρθοδόξου ἐκκλησίας

Κανόνες Δ. Συζήτησης
῾Η χρῆσις τοῦ δημοσιευομένου ὑλικοῦ καὶ τῶν συνημμμένων ἀρχείων διέπεται ἀπὸ τοὺς παρακάτω ὅρους·
α) γιὰ τὰ πνευματικὰ δικαιώματα viewtopic.php?f=138&t=430&p=1237#p1236
β) γιὰ τὰ ἐμπορικὰ δικαιώματα viewtopic.php?f=138&t=430&p=1237#p1237

Εἰδήσεις γιὰ κληρικοὺς τῆς ὀρθοδόξου ἐκκλησίας

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Κυρ 15 Μαρ 2009, 14:22:18

᾿Εκδήλωσις πρὸς τιμὴν μακαριστοῦ μητροπολίτου

Τιμήθηκε σήμερα κυριακὴ β΄τῶν νηστειῶν 15 μαρτίου 2009 ἀπὸ τοὺς ἐκκλησιαστικοὺς καὶ τοὺς πολιτειακοὺς φορεῖς τὸ μεγάλο φιλανθρωπικὸ καὶ ποιμαντικὸ ἔργο τοῦ μακαριστοῦ μητροπολίτου Σισανίου καὶ Σιατίστης Πολυκάρπου Λιώση (κοίμησις· 18 νοεμβρίου 1996). συγκεκριμένα ἔλαβαν χώραν οἱ ἑξῆς ἐκδηλώσεις μὲ πρωτοβουλία τῆς μητροπόλεως Πειραιῶς.

1. Τὸ πρωὶ στὸν ἱδρυματικὸ ναὸ τοῦ ἁγίου Χαραλάμπους Ταμπουρίων κατὰ τὸν ὄρθρο καὶ τὴν λειτουργία ἱερούργησαν ὁ μητροπολίτης Πειραιῶς Σεραφείμ καὶ ὁ ἀρχιεπίσκοπος Λιούμπλιν καὶ Χὲλμ Ἄβελ.

2. Μετὰ τὴν λειτουργία ἐτελέσθη ἐπιμνημόσυνος δέησις.

3. Παρέστησαν ἐκπρόσωπος τῆς κυβερνήσεως, ὁ δήμαρχος Κερατσινίου Φ. Μελᾶς, καὶ ἐκπρόσωπος τοῦ δημάρχου Πειραιῶς Π. Φασούλα.

4. ᾿Ακολούθως ἔγιναν τὰ ἀποκαλυπτήρια τῆς προτομῆς τοῦ μακαριστοῦ ἱεράρχου στὸν προαύλιο χῶρο τοῦ ἱδρύματος.

5. Τέλος ἔλαβε χώρα ἡ τελετὴ μετονομασίας* τῶν ὁδῶν Καλαμῶν καὶ Ζακύνθου σὲ ὁδὸ «Μητροπολίτου Πολυκάρπου Λιώση». ἡ ἀλλαγὴ τῆς ὀνομασίας τῶν δύο ὁδῶν ἔγινε ὕστερα ἀπὸ ἔγκρισι τῶν δημοτικῶν συμβουλίων τῶν δήμων Πειραιῶς καὶ Κερατσινίου.

Γιὰ τὸ τεράστιο ἔργο τοῦ μακαριστοῦ μητροπολίτου Πολυκάρπου Λιώση, ποὺ ἐκτείνεται στὶς εὐρύτερες περιοχὲς Πειραιῶς, Κερατσινίου, Νικαίας, Σιατίστης, καὶ Τσοτυλίου, θὰ παρουσιάσωμε ἐν καιρῷ διάφορα στοιχεῖα.


* Εἰς τὸ πρόγραμμα τῆς ἐκδηλώσεως προφανῶς ἐκ παραδρομῆς ἐγράφη ὡς τελετὴ ὀνοματοδοσίας ἀντὶ τοῦ ὀρθοῦ μετονομασίας.
Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης, http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com — Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος», τρίτη 11/7/2000
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι

Re:᾿Εκδήλωσις πρὸς τιμὴν μακαριστοῦ μητροπολίτου

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Κυρ 15 Μαρ 2009, 14:29:01

᾿Απὸ τὴν ὅλη ἐκδήλωσι στέκομαι ἐδῶ σὲ μία ἐπισήμανσι ἐκκλησιαστικῆς τάξεως. κατὰ τὶς φῆμες τῶν δύο ἱεραρχῶν (στὴν λειτουργία) ὁ μὲν ἐπιτόπιος ἱεράρχης προσφωνήθηκε «σεβασμιώτατος μητροπολίτης Πειραιῶς» ὁ δὲ ἕτερος ἱεράρχης προσφωνήθηκε «πανιερώτατος ἀρχιεπίσκοπος Λιούμπλιν καὶ Χέλμ». τὶς σχετικὲς προσφωνήσεις σκοπεύομε νὰ τὶς σχολιάσωμε ἐν καιρῷ στὴν κατάλληλη ἑνότητα.
Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης, http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com — Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος», τρίτη 11/7/2000
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι

Εἰς μνημόσυνον ἱερομονάχου Μάρκου Μανώλη (†16 ἀπριλίου 2010)

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Κυρ 18 Απρ 2010, 15:40:03

Εἰς μνημόσυνον ἱερομονάχου
Μάρκου Μανώλη

(† 16 ἀπριλίου 2010)


Στὸν ναὸ ποὺ πῆγα σήμερα τὸ πρωί, κυριακὴ τῶν μυροφόρων 18 ἀπριλίου 2010, προϊστάμενος εἶναι ἕνας εὐλαβὴς κληρικός, νέος σχετικὰ στὴν ἡλικία, ὁ ὁποῖος γνώριζε ἀπὸ παλιὰ τὸν μακαριστὸ πλέον ἀρχιμανδρίτη Μᾶρκο Μανώλη. δὲν εἶχε πληροφορηθῆ ὅμως ὅτι ὁ π. Μᾶρκος εἶχε κοιμηθῆ ἀπὸ προχθὲς καὶ ὅτι χθὲς τελέσθηκε ἡ ἐξόδιος ἀκολουθία του. ἤξερε μόνον τὴν πρόσφατη περιπέτεια τῆς ὑγείας του, καὶ μόλις σήμερα τὸ πρωὶ ἔμαθε καὶ τὰ ὑπόλοιπα, ὁπότε μὲ πολλὴ συγκίνησι μνημόνευσε τὸν μακαριστὸ πνευματικὸ μετὰ τῶν κεκοιμημένων. ὅπως μοῦ εἶπε, θυμᾶται τὸν π. Μᾶρκο διάκονο ἀκόμη, ἀλλὰ καὶ στὴν συνέχεια τὸν ἐκτιμοῦσε ἰδιαιτέρως καὶ συχνὰ τὸν συμβουλευόταν.

Προσωπικῶς τὸν π. Μᾶρκο τὸν ἐγνώριζα ἐδῶ καὶ ἀρκετὰ χρόνια, ἀφοῦ ὡς Αἰτωλοακαρνὰν εἶχα γνωριμίες μὲ ἀρκετοὺς συμπατριῶτές μου ἀνθρώπους καὶ συνεργάτες τοῦ «᾿Ορθοδόξου Τύπου», ἀκόμη καὶ μὲ πνευματικὰ τέκνα καὶ συγγενεῖς τοῦ μακαριστοῦ ἱδρυτοῦ του ἀρχιμανδρίτου Χαραλάμπους Βασιλοπούλου. ἡ γνωριμία μου μὲ τὸν π. Μᾶρκο διευρύνθηκε κατὰ τὸ 1999-2000, ὅταν ἑτοίμαζα πρὸς ἔκδοσιν τὸ βιβλίο μου «῾Ο ἅγιος Διονύσιος ὁ θαυματουργός» (ἐκδόσεις «Κάλαμος», ᾿Αθῆναι 2000), διότι συνάντησα τὸν ἐκλεκτὸν αὐτὸν ἱερέα στὴν ἐνορία του καὶ τοῦ ἐζήτησα πληροφορίες γιὰ τὸν ναὸ τοῦ ἁγίου Διονυσίου στὴν περιοχὴ τοῦ Διονύσου ᾿Αττικῆς· ὁ ναὸς ἐκείνη τὴν ἐποχὴ ἦταν ὑπὸ ἀνέγερσι καὶ εἶχαν γίνει μόνον τὸ 30% τῶν ἐργασιῶν. ὁ π. Μᾶρκος ὄχι μόνον μοῦ ἔδωσε μὲ προθυμία τὰ στοιχεῖα ποὺ ἀναφέρω στὴν σελ. 95 τοῦ βιβλίου μου, ἀλλὰ προσφέρθηκε νὰ ἐνισχύσῃ καὶ οἰκονομικὰ τὴν ἔκδοσι, διότι αὐτὴ ἡ ἐργασία ἔχει τὰ πιὸ σύγχρονα στοιχεῖα γιὰ τὸν ἅγιο (βίος καὶ ἁγιότητα, θαυμαστὰ σημεῖα ἀπὸ τὸν 17ο αἰῶνα μέχρι σήμερα, πολιοῦχος καὶ προστάτης διαφόρων περιοχῶν, ναοί του σὲ ὅλη τὴν ῾Ελλάδα, πληροφορίες γιὰ τὶς εἰκόνες καὶ τὶς ἀκολουθίες τοῦ ἁγίου Διονυσίου).

Στὸν βίο τοῦ ἁγίου στὴν σελ. 6 εἶχα βάλει τὴν ἑξῆς σημείωσι· «ἡ παροῦσα ἔκδοσι θὰ ἦταν ἀδύνατο νὰ πραγματοποιηθῇ, ἂν δὲν τὴν ἐστήριζαν οἰκονομικῶς μία ὁμάδα φιλαγίων πιστῶν ὑπὸ τὸν συντονισμὸ εὐλαβοῦς ἱερομονάχου, οἱ ὁποῖοι ἅπαντες θέλουν νὰ παραμείνουν ἀνώνυμοι· συνεισέφεραν περίπου τὸ 70% τῶν δαπανῶν τῆς ἐκδόσεως». σήμερα ἀποκαλύπτω ὅτι αὐτὸς ὁ εὐλαβὴς ἱερομόναχος ἦταν βεβαίως ὁ π. Μᾶρκος Μανώλης, καὶ ἡ ὁμάδα τῶν φιλαγίων πιστῶν ἀπετελεῖτο προφανῶς ἀπὸ πνευματικοπαίδια του καὶ ἀνθρώπους τῆς περιοχῆς ποὺ εὐλαβοῦνται τὸν ἅγιο Διονύσιο. δὲν ἔμαθα ποτὲ τὰ ὀνόματά τους, ἀλλὰ αὐτὸ δὲν ἔχει σημασία· ἀρκεῖ ὅτι τὰ ξέρουν ὁ ἴδιος ὁ Κύριος καὶ ὁ ἅγιος Διονύσιος, καὶ ὅτι θὰ τοὺς τὰ ὑπενθυμίζει πλέον καὶ ὁ π. Μᾶρκος τώρα ποὺ πῆγε κοντά τους.

῞Οταν ἐκδόθηκε ὁ βίος τοῦ ἁγίου, ἔδωσα στὸν ναό του στὸν Διόνυσο τόσα ἀντίτυπα ὅσα ἀντιστοιχοῦσαν στὰ χρήματα ποὺ μοῦ εἶχαν δώσει. ὁ π. Μᾶρκος δὲν τὰ δεχότανε, ἀλλὰ ἤθελε... νὰ πληρώσῃ τὰ βιβλία! μοῦ ἔλεγε· «τὰ χρήματα τὰ δώσαμε γιὰ τὸν ἅγιο, γιὰ νὰ σὲ βοηθήσουμε, ἐπειδὴ δὲν εἶχες λεφτὰ νὰ ἐκδώσῃς τὸ βιβλίο [ἐκείνη τὴν ἐποχὴ ἤμουν ἄνεργος]· τὰ ἀντίτυπα ποὺ μᾶς δίνεις τώρα γιὰ τὸν ναὸ πρέπει νὰ τὰ ἀγοράσωμε ἀπὸ σένα»! τοῦ ἐξήγησα πῶς ἔχει τὸ πρᾶγμα καὶ τὸν ἔπεισα μὲ δυσκολία νὰ τὰ δεχτῇ (καὶ ἔτσι ὅποιος ἐνδιαφέρεται μπορεῖ νὰ προμηθευθῇ τὸν βίο τοῦ ἁγίου Διονυσίου ἀπὸ τὸν ναό του στὸν Διόνυσο ᾿Αττικῆς, ὅπου ἦταν ἐφημέριος τὸν τελευταῖο καιρὸ ὁ μακαριστός), ἀλλὰ συχνὰ μοῦ ἔλεγε ὅτι... «μοῦ χρωστάει χρήματα»! καὶ στὸ ἔντυπο τοῦ ναοῦ, ποὺ ἐκδίδεται κάθε μῆνα, ἔβαλε νὰ γράψουν ὅτι τὰ ἀντίτυπα μὲ τὸν βίο τοῦ ἁγίου τὰ προσέφερε κάποιος ὡς δωρεὰ ὑπὲρ τῆς ἀνεγέρσεως! δηλαδὴ καὶ χρήματα μοῦ ἔδωσε γιὰ τὴν ἔκδοσι καὶ κατόπιν ἔλεγε ὅτι κάποιος ἔδωσε τὰ βιβλία ὡς δωρεὰ γιὰ τὴν ὁλοκλήρωσι τοῦ ναοῦ! εἶχα μείνει ἄφωνος.

Τὸν ὀκτώβριο τοῦ ἔτους 2006 ἐκοιμήθη ὁ ἐπὶ 14 χρόνια πνευματικός μου μακαριστὸς πρεσβύτερος Νικόλαος Κογιώνης. ἔτσι βρῆκα καταφύγιο κάτω ἀπὸ τὸ πετραχῆλι τοῦ π. Μάρκου Μανώλη παρὰ τὸ ὅτι τὸ πρόγραμμά του ἦταν καθημερινῶς πολὺ φορτωμένο καὶ εἶχε πλῆθος ἐξομολογουμένων ἀπὸ ὅλο τὸ λεκανοπέδιο ᾿Αττικῆς. ἀσφαλῶς ὑπάρχουν ἄλλοι ποὺ γνώριζαν ἀπὸ πολὺ παλιὰ τὸν π. Μᾶρκο καὶ ἐξωμολογοῦνταν σ᾿ αὐτὸν ἐπὶ δεκαετίες, ὁπότε εἶναι ἀσφαλῶς ἁρμοδιώτεροι νὰ μιλήσουν γιὰ τὴν πνευματικότητά του. ἐγὼ ἁπλῶς θὰ δώσω τὴν δική μου πενιχρὴ μαρτυρία ἀπὸ τὴν περίπου τριετῆ ἐμπειρία μου ἐπιβεβαιώνοντας τὰ ὅσα λέγονται καὶ γράφονται γιὰ τὴν βαθύτατη ταπείνωσί του, τὴν ὑψηλὴ πνευματική του συγκρότησι, τὸν ἱεραποστολικό του ζῆλο, τὴν ἀνιδιοτέλειά του, τὴν προσήλωσί του στὴν ὀρθόδοξο παράδοσι καὶ στοὺς ἐκκλησιαστικοὺς θεσμούς, ἀλλὰ καὶ τὸν σεβασμό του στὴν λατρευτικὴ τάξι καὶ ζωή.

῾Ο Κύριος θέλησε νὰ πάρῃ κοντά του τὸν 74χρονο πιστό του ἱερέα Μᾶρκο Μανώλη στὶς 16 ἀπριλίου, ὥστε σὲ λίγες ἡμέρες (στὶς 25 τοῦ μηνὸς) νὰ γιορτάσῃ τὰ ὀνομαστήριά του στὸν οὐρανὸ μαζὶ μὲ τὸν προστάτη του ἀπόστολο καὶ εὐαγγελιστὴ Μᾶρκο μέσα στὴν ἀναστάσιμη χαρὰ τῆς αἰωνίου βασιλείας. ἀνθρωπίνως ἡ κοίμησί του εἶναι μία σημαντικὴ καὶ μᾶλλον δυσαναπλήρωτη ἀπώλεια γιὰ τὴν ἐκκλησία γενικῶς, γιὰ τὴν ἐνορία του εἰδικώτερα καὶ τὸν ἀνεγειρόμενο ναὸ τοῦ ἁγίου Διονυσίου, ἀλλὰ ἀσφαλῶς καὶ γιὰ τὴν «Πανελλήνια ᾿Ορθόδοξo ῞Ενωσι» (Π.Ο.Ε.) καὶ τὴν ἐφημερίδα της «᾿Ορθόδοξος Τύπος». τελευταία φορὰ ἐξωμολογηθήκαμε οἰκογενειακῶς στὸν π. Μᾶρκο λίγον καιρὸ πρὸ τῆς ἑορτῆς τῆς 25ης μαρτίου. τὸ γεγονὸς αὐτὸ σήμερα δὲν μπορεῖ παρὰ νὰ μοῦ δημιουργῇ αἰσθήματα συγκινήσεως. θεωρῶ ἰδιαίτερη εὔνοια τοῦ θεοῦ πρὸς τὸ πρόσωπό μου τὸ ὅτι μὲ ἀξίωσε νὰ λάβω τὴν εὐλογία ἑνὸς ἄξιου λευίτου, ποὺ εἶχε ἐπάνω του τὴν χάρι τοῦ Κυρίου ποὺ ὑπηρετοῦσε πιστῶς καὶ ἀδιαλείπτως.
Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης, http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com — Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος», τρίτη 11/7/2000
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι

Περιορισμός ἀπό τό κράτος στίς χειροτονίες νέων κληρικῶν;

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Κυρ 20 Ιουν 2010, 00:18:54

Μὲ ἀφορμὴ δημοσίευμα χριστιανικῆς ἐφημερίδος, ὅτι ἀπὸ τὸν σεπτέμβριο τοῦ 2010 τὸ κράτος ζητεῖ ἀπὸ τὴν ἐκκλησία νὰ μὴ γίνουν χειροτονίες νέων κληρικῶν λόγῳ τῆς οἰκονομικῆς κρίσεως, ἔγραψα τὸ ἀκόλουθο σχόλιο, τὸ ὁποῖο δημοσιεύω παραλλήλως καὶ σὲ κάποια ἄλλη ἱστοσελίδα.


Φαίνεται ὅτι πράγματι ἰσχύει «κάτι τέτοιο». δὲν γνωρίζω τὶς λεπτομέρειες ποὺ δημοσιεύει ἡ ἐφημερίδα (ὅτι ἡ ἀπαγόρευσις θὰ ἰσχύῃ ἀπὸ τὸν σεπτέμβριο), ἀλλὰ οἱ δικές μου πληροφορίες ἀναφέρουν ὅτι πρόκειται γιὰ κάτι ἀνεπίσημο μέν, ποὺ ὅμως ἤδη ἔχει τεθῆ σὲ «μερικὴ» ἐφαρμογή, ὅτι πράγματι ὑπάρχει κάποιο «φρένο» καὶ «πάγωμα» στὶς χειροτονίες νέων κληρικῶν, δηλαδὴ διακόνων, διότι περὶ αὐτοῦ πρόκειται· δὲν ὑπάρχει ἐμπόδιο ὁ ἤδη διάκονος νὰ χειροτονηθῇ πρεσβύτερος ἢ ὁ ἤδη πρεσβύτερος νὰ χειροτονηθῇ ἐπίσκοπος.

Πηγὲς δὲν χρειάζεται νὰ ἀναφέρῃ τὸ δημοσίευμα. τὸ θέμα εἶναι γνωστὸ ἐδῶ καὶ καιρὸ στοὺς ἐκκλησιαστικοὺς κύκλους, καὶ κυρίως στοὺς κληρικούς. ἤδη κάποιοι ἐπίσκοποι σκέπτονται νὰ ἀξιοποιήσουν περιπτώσεις νέων ἀνθρώπων, οἱ ὁποῖοι ἔχουν ἄλλη ἐργασία καὶ ἐπιθυμοῦν τὴν ἱερωσύνη. δὲν θὰ ἐπιβαρύνουν τὸ κράτος, ἀφοῦ ἔχουν ἤδη τὸν μισθό τους καὶ δὲν πρόκειται νὰ ἐγκαταλείψουν τὶς ἐργασίες των.

Δὲν μπορῶ νὰ πῶ ὅτι μὲ βρίσκει σύμφωνο ἡ προτροπὴ τῆς ἐφημερίδος νὰ χειροτονήσουν οἱ ἐπίσκοποι ὅσους περισσότερους μποροῦν διακόνους μέχρι τὸν σεπτέμβριο. ἄλλωστε μᾶλλον δὲν εἶναι ἐφικτὸ κάτι τέτοιο, 1ον) διότι ἴσως ἤδη νὰ ἔχῃ ἀρχίσει ὁ περιορισμὸς νέων χειροτονιῶν, καὶ 2ον) διότι δὲν ὑπάρχουν καὶ τόσον πολλοὶ ὑποψήφιοι ἄμεσα διαθέσιμοι πρὸς χειροτονίαν, ὅσον θὰ ἐφαντάζετο κανεὶς διαβάζοντας τὸ ἀνωτέρω δημοσίευμα. ἀλλὰ καὶ ἂν ἀκόμη εἶναι ἐφικτὴ μία τέτοια λύσις, πάλιν θὰ εἶναι μία βεβιασμένη κίνησις, ποὺ θὰ δείχνῃ τρόμο, ἀπελπισία καὶ ἀδιέξοδο, πράγματα μᾶλλον ἀδικαιολόγητα, καὶ δὲν ξέρω κατὰ πόσον τελικὰ θὰ ἐξυπηρετοῦσε τὶς πραγματικὲς ἀνάγκες τῆς ἐκκλησίας.

Ἂν πρόκειται πράγματι γιὰ προσωρινὸ μέτρο περιωρισμένης χρονικῆς διαρκείας, ὅπως λέγεται καὶ παρουσιάζεται πρὸς τὸ παρόν, δὲν ὑπάρχει λόγος νὰ πανικοβληθοῦμε. θὰ ὑπάρξουν βέβαια δυσκολίες, οἱ ὁποῖες θὰ ἀντιμετωπισθοῦν ἐκ τῶν ἑνόντων στὸ μέτρο τοῦ δυνατοῦ, ἀλλὰ ἀργότερα τὰ πράγματα θὰ ἐπανέλθουν στὴν κανονική τους πορεία. πάντως ἔχει δημιουργηθῆ ἔντονος προβληματισμὸς στοὺς ἐκκλησιαστικοὺς κύκλους γιὰ τὸ ποιά θὰ εἶναι ἡ πραγματικὴ ἐξέλιξις τῶν πραγμάτων.

Γιὰ τὴν ὑπέρβασι τοῦ ἐν λόγῳ περιορισμοῦ συζητοῦνται κάποιες σκέψεις καὶ προτάσεις, μεταξὺ τῶν ὁποίων καὶ οἱ ἑξῆς.
1. χειροτονίες δημοσίων ὑπαλλήλων (π.χ. καθηγητῶν θεολόγων, ἢ ἄλλων εἰδικοτήτων), οἱ ὁποῖοι θὰ διατηρήσουν τὴν θέσι ποὺ ἤδη ἔχουν.
2. χειροτονίες ἄλλων ἐργαζομένων, ἐφόσον ἐπιτρέπουν κάτι τέτοιο οἱ συνθῆκες ἐργασίας των.
3. χειροτονίες συνταξιούχων, οἱ ὁποῖοι θὰ παραμένουν συνταξιοῦχοι καὶ μετὰ τὴν χειροτονία τους καὶ θὰ εἶναι ἄμισθοι ὡς κληρικοί. δόξα τῷ Θεῷ στὴν χώρα μας ἔχουμε πολλοὺς πρόωρα συνταξιοδοτηθέντας. κάποιος ποὺ συνταξιοδοτήθηκε στὰ 45 ἢ 50 ἢ 55 του, εἶναι δυνατὸν νὰ προσφέρῃ στὴν ἐκκλησία ὡς κληρικὸς γιὰ τὰ ἑπόμενα 20 ἢ καὶ 30 χρόνια. ἀλλὰ ἀκόμη καὶ ἕνας συνταξιοῦχος τῶν 60 ἢ 65 ἐτῶν μπορεῖ εἶναι χρήσιμος γιὰ μιὰ δεκαετία τοὐλάχιστον. ἀλλὰ καὶ γιὰ 5 χρόνια μόνον νὰ εἶναι χρήσιμος, δὲν θὰ εἶναι πλέον καθόλου εὐκαταφρόνητο.
4. χειροτονίες νέων κληρικῶν, οἱ ὁποῖοι γιὰ ὅσον καιρὸ θὰ ἰσχύῃ ὁ ἐν λόγῳ «προσωρινὸς» περιορισμὸς θὰ μισθοδοτοῦνται ἀπὸ διάφορους ἐκκλησιαστικοὺς πόρους καὶ ὄχι ἀπὸ τὸ κράτος. τὸ τελευταῖο δὲν εἶναι καὶ τόσο εὔκολο νὰ πραγματοποιηθῇ, πάντως δὲν εἶναι καὶ ἀνέφικτο.

῾Η παροῦσα δυσκολία ἀναμένεται νὰ ἔχῃ καὶ κάποια θετικὰ γιὰ τὴν ἐκκλησία ἀποτελέσματα. κατὰ πρῶτον ἴσως νὰ ὁδηγήσῃ στὴν ἀξιοποίησι κάποιων οἰκονομικῶν πόρων τῆς ἐκκλησίας, ποὺ μέχρι σήμερα ἔμεναν ἀναξιοποίητοι. δεύτερον, δὲν ἀποκλείεται κάποιοι νέοι ἄνθρωποι μὲ εὐλάβεια καὶ πίστι, ποὺ μέχρι σήμερα δὲν ἔβλεπαν θετικὰ τὸ ἐνδεχόμενο νὰ ἱερωθοῦν, νὰ ἀλλάξουν τώρα στάσι θεωρῶντας ὅτι ἡ ἐκκλησία καὶ πάλι ἐμπαίζεται καὶ ἀπαξιώνεται, ὁπότε χρειάζεται «συσπείρωσις δυνάμεων». τρίτον, ἡ ἔλλειψις τοῦ οἰκονομικοῦ κινήτρου ἐνδεχομένως νὰ ἀποθαρρύνῃ κάποιους ποὺ σκέπτονταν τὴν ἱερωσύνη μόνον καὶ μόνον ὡς μέσον ἐπαγγελματικῆς ἀποκαταστάσεως καὶ ὡς ἐξασφάλισι ἑνὸς καλοῦ βιοπορισμοῦ, χωρὶς νὰ διαθέτουν ἄλλα προσόντα, πνευματικὰ κυρίως, γιὰ μία τόσο σοβαρὴ καὶ ὑπεύθυνη διακονία στὸν ἐκκλησιαστικὸ χῶρο. δὲν ἀγνοῶ ὅτι γιὰ πολλὲς περιπτώσεις ἀκόμη καὶ αὐτὴ ἡ τελευταία κατηγορία ὑποψηφίων κληρικῶν «ἦτο μιὰ κάποια λύσις» σὰν τοὺς καβαφικοὺς βαρβάρους. καὶ ἴσως μερικοὶ νὰ διερωτῶνται ἤδη· «καὶ τώρα; ... τί θὰ γίνουμε χωρὶς βαρβάρους;»
Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης, http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com — Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος», τρίτη 11/7/2000
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι

Re: Περιορισμός ἀπό τό κράτος στίς χειροτονίες νέων κληρικῶν;

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Δευτ 21 Ιουν 2010, 18:23:42

CCCC έγραψε: Σεβαστέ Διονύσιε, καλή και διεξοδική η τοποθέτηση σου, και των λοιπών που εμπλέκονται στο Θέμα.

Μου γεννάται όμως ένα ερώτημα το οποίο είναι, τι Ιερείς του Υψίστου θα είναι αυτοί που θα χειροτονηθούν , και θα χειροτονηθούν άραγε όσοι επιθυμούν προκειμένου να καλυφθούν τα κενά π.χ. από τους συνταξιούχους?

Το λέω αυτό διότι, μου φαίνετε αδύνατον (Σήμερα), αυτοί όλοι που θα επιθυμούν, να πληρούν κατ’ ελάχιστον τις προυποθέσεις που ορίζουν οι Ιεροί κανόνες της Εκκλησίας μας ώστε να μπορούν να χειροτονηθούν.

Σαν παράδειγμα θα αναφέρω το θέμα της παρθενίας, δηλαδή, «εάν ένας άνδρας είχε ερωτικές σχέσεις, πριν το Γάμο, δεν μπορεί να γίνει Ιερεύς του Υψίστου» Τί γίνετε άραγε με τον συγκεκριμένο κανόνα??


Προφανῶς τὸ ἐν λόγῳ ἐρώτημα ἀπευθύνεται ἐντελῶς ῥητορικὰ πρὸς ἐμέ, καθὼς δὲν εἶμαι ἀρχιερεὺς καὶ δὲν πρόκειται νὰ τελέσω καμμία χειροτονία οὔτε ἀνακατεύομαι ποτὲ σὲ τέτοια θέματα. γιὰ τὸ θέμα αὐτὸ ἁρμόδιοι νὰ ἀπαντήσουν εἶναι ἀποκλειστικῶς καὶ μόνον οἱ ἀρχιερεῖς. ἐγὼ ἁπλῶς μετέφερα ἐδῶ κάποιες σκέψεις καὶ λύσεις ποὺ συζητήθηκαν, καὶ αὐτὸ πρὸς ἐνημέρωσιν τῶν ἀναγνωστῶν. ἄλλωστε προσωπικῶς γιὰ μένα (ἀλλὰ καὶ γιὰ ὅλους μας ὑποθέτω) ἡ τήρησις τῶν κανόνων τῆς ἐκκλησίας εἶναι ἀπαραίτητος προϋπόθεσις γιὰ κάθε χειροτονία καὶ ὁποιαδήποτε ἄλλη μυστηριακὴ πρᾶξι.


[ἀπὸ τὴν συμμετοχή μου σὲ ἄλλες ἱστοσελίδες]
Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης, http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com — Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος», τρίτη 11/7/2000
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι

᾿Αρχιμανδρίτης Φιλάρετος Κωνσταντακόπουλος (+2011)

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Πέμ 30 Ιουν 2011, 22:33:59

Σὰν κεραυνοὶ ἔπεσαν σήμερα δύο τηλεφωνήματα ἀπὸ τὴν Πάτρα, ποὺ μὲ ἐνημέρωναν γιὰ τὴν κοίμησι τοῦ ἀρχιμανδρίτου Φιλαρέτου Κωνσταντακοπούλου, ἡγουμένου τῆς ῾Αγίας Λαύρας Καλαβρύτων (+ 30/6/2011). εἶμαι πεπεισμένος ὅτι ἤδη ἀναπαύεται πλησίον τοῦ Κυρίου ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ, τὸν ὁποῖο ἐλάτρευσε καὶ ὑπηρέτησε σὲ ὅλη τὴν ζωή του. τὴν εὐχή του ἂς ἔχωμε...

῞Οπως μὲ ἐνημέρωσαν, ἡ ἐξόδιος ἀκολουθία του θὰ γίνῃ αὔριο στὶς 12 τὸ μεσημέρι στὴν ἱερὰ μονή. πλῆθος κόσμου θὰ μεταβῇ, γιὰ νὰ προσευχηθῇ κατὰ τὴν ἱερὰ ἀκολουθία. ἤδη ἀπὸ τὴν Πάτρα ἔχουν δρομολογηθῆ ἔκτακτα λεωφορεῖα γιὰ τὰ Καλάβρυτα, καθὼς ὁ μεταστὰς εἶχε διατελέσει ἐπὶ σειρὰν ἐτῶν οἰκονόμος τοῦ μετοχίου τῆς μονῆς, τοῦ ἱεροῦ ναοῦ ἁγίου ᾿Αλεξίου, καὶ ἦταν πολὺ ἀγαπητὸς στὸν ἐκκλησιαστικὸ κόσμο τῆς πόλεως. μόλις επέστρεψα σπίτι καὶ σημειώνω αὐτὲς τὶς λιτὲς γραμμές, χωρὶς νὰ ἔχω ξεπεράσει τὸ ξάφνιασμα καὶ τὴν λύπη ἀπὸ τὴν δυσάρεστη (ἀνθρωπίνως) εἴδησι. τὶς ἑπόμενες ἡμέρες σκοπεύω νὰ γράψω λίγα πράγματα παραπάνω, ὅπως ὀφείλω γιὰ ἕναν ἄνθρωπο ποὺ διέθετε πολλὴν ταπείνωσι, ἐκκλησιαστικὸ φρόνημα καὶ ἄλλες χριστιανικὲς ἀρετές, ὅπως ἀκριβῶς ἔλεγε καὶ τὸ μοναστικὸ ὄνομά του.
Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης, http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com — Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος», τρίτη 11/7/2000
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι

Re: ᾿Αρχιμανδρίτης Φιλάρετος Κωνσταντακόπουλος (+2011)

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Τετ 06 Ιούλ 2011, 00:57:40

῞Ενα μικρὸ ἀφιέρωμα στὴν μνήμη τοῦ μακαριστοῦ Φιλαρέτου ὑπάρχει στὴν ἱστοσελίδα τῆς «συμβολῆς» μὲ τὸν τίτλο Φιλάρετος Κωνσταντακόπουλος, ἀρχιμανδρίτης (+2011)
Μέχρι στιγμῆς περιλαμβάνει τὶς ἑξῆς ἑνότητες·
1 ῾Η ἐκδημία (ἀνακοινώσεις τῆς μητροπόλεως Αἰγιαλείας καὶ Καλαβρύτων)
2 Ἔφυγε γιὰ τὸν οὐρανό (ἐνημέρωσις τῆς μητροπόλεως Πατρῶν)
3 Γέροντας Φιλάρετος (ἀπὸ τὸ «Ζωντανὸ ἱστολόγιο»)
4 ᾿Επιλογὴ δημοσιευμάτων (ἐντύπων καὶ ἠλεκτρονικῶν)
5 «Ἦταν ἅγιος ὁ ᾿Αναστάσης» (ἀπὸ τὰ δημοσιεύματα τοῦ τύπου)
6 Δύο στιγμιότυπα ἀπὸ τὶς δραστηριότητές του

Τὶς ἑπόμενες ἡμέρες θὰ δημοσιευθῇ τοὐλάχιστον ἕνα ἀκόμη κείμενο. ἐπίσης ἠχογραφήσεις ἀπὸ τὴν ἐποχὴ ποὺ ἦταν οἰκονόμος στὸ μετόχι τοῦ ἁγίου ᾿Αλεξίου στὴν Πάτρα ὑπάρχουν ἐδῶ καὶ ἐδῶ, ἐνῷ ἀργότερα θὰ δημοσιευθοῦν καὶ ἄλλες.
Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης, http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com — Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος», τρίτη 11/7/2000
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι

Re: ᾿Αρχιμανδρίτης Φιλάρετος Κωνσταντακόπουλος (+2011)

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Παρ 22 Ιούλ 2011, 11:11:20

Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης, http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com — Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος», τρίτη 11/7/2000
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι


Επιστροφή στην ᾿Εκκλησιαστικές εἰδήσεις

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες

cron